YARATICI MEDYA PLANLAMASI VE KULLANIMI. Esra Jones

Ebat: px
Şu sayfadan göstermeyi başlat:

Download "YARATICI MEDYA PLANLAMASI VE KULLANIMI. Esra Jones"

Transkript

1 YARATICI MEDYA PLANLAMASI VE KULLANIMI Esra Jones

2 Esra Jones İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi - Gazetecilik 1991 Vakkorama- Halka İlişkiler Yeni Yüzyıl Gazetesi yazar, CNR Habitat Halkla İlişkiler 1996 ANS Prodüksiyon ve Yerel Medya Uzmanı 1997 New Films International NewYork Universal McCann Medya Grup Direktörü MedyaTürk-Carat - Medya Grup Direktörü Veritas Medya - Medya Grup Direktörü Zenith Optimedia- İş Geliştirme ve Uluslarlarası Medya Direktörü Maxus Türkiye İş Geliştirme Direktörü. Stratejik Planlama, New Business, Uluslararası Medya Planlama.

3

4 Medya Planlama Nedir? Reklamverenin pazarlama ve iletişim hedeflerini baz alarak, verilecek mesajı, hedef kitleye mümkün olan en etkili ve en az maliyetli şekilde iletecek mecra karmasının belirlenmesidir. Her bir parçası anlamlı bir bütün oluşturan entegre bir süreci yöneterek tüketiciyi harekete geçirmektir. Diğer bir değişle, yatırıma en iyi geri dönüşü sağlayacak iletişim stratejisini geliştirmek Medya planlama, Türkiye'de yaklaşık 4,3 milyar TL olan medya yatırımlarına yön veren bir endüstri

5 Kime? Hedef kitlemiz kim? Yaşamları hakkında neler biliyoruz? Ne zaman? Yılın, ayın, haftanın, günün hangi bölümünde? Ne kadar süre ile? Neyi? Amacımız ne? Mesajımız ne? Nasıl? Hangi formatta? Reklam mı, sponsorluk mu, advertorial mı? Nerede? Dünyanın / ülkenin / şehrin neresinde? Evde mi? Açıkhavada mı? AVM'de mi? Ne ağırlıkla? Kaç kere? Hangi sıklıkla? 6

6 Amacın, hedeflerin, ihtiyaçların, hedef kitlenin, rekabetin iyi tanımlanması esastır. Bunun için derinlemesine analizlerin yapılıp amaca hizmet eden en efektif yolu bulmak gerekir. NASA astronotların kalemlerindeki mürekkebin yer çekimi olmayan ortamda doğru akmadığı için milyonlarca dolar harcayarak uzay kalemini geliştirdiler. Rus astronotlarda aynı problemle karşılaştılar ama onların içgörü değerlendirmesi ile bulduğu çözüm daha ucuzdu. Peki o çözüm neydi?

7 Gayrisafi Milli Hasıla ile Reklam harcamaları arasında bir orantı vardır. Reklam harcama değişim f 2013f 2014f 23% 20% -2% -15% 31% 20% 13% 10% 10% reklam harcaması (milyar TL) GSHIY (milyar TL) f 2013f 2014f

8 Reklam Harcamaları Trendi Televizyon payını korurken Internet en hızlı büyüyen mecra olmuştur. Yıllardır 3. sıradaki açıkhava mecrasının yerini almıştır. TV Gazete Dergi OOH Radyo Sinema Internet (Display) 1,6% 7,1% 6,8% 5,0% 4,5% 4,1% 3,6% 3,7% 2,9% 3,4% 7,7% 5,8% 5,2% 4,9% 5,8% 3,4% 8,5% 8,2% 3,8% 3,7% 3,8% 7,1% 3,8% 7,5% 4,3% 3,7% 6,3% 4,5% 3,5% 6,6% 7,0% 8,0% 8,1% 8,5% 8,9% 3,2% 2,9% 2,8% 2,6% 2,5% 2,5% 7,2% 7,0% 7,1% 7,5% 7,6% 7,6% 2,6% 2,4% 2,2% 2,4% 2,4% 2,4% 34,3% 37,4% 33,6% 32,0% 33,6% 35,8% 33,2% 29,9% 29,4% 27,0% 23,7% 22,1% 21,3% 21,0% 20,7% 42,5% 42,1% 48,5% 52,5% 52,2% 50,7% 52,3% 53,2% 52,1% 52,1% 55,9% 56,7% 57,0% 57,0% 56,8% f 2013f 2014f Kaynak: Reklamcılar derneği ve Group M 9

9 DIGITAL 2011 TOPLAMI 721 MİLYON TL OLDU! Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, in game advertising gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 721 milyon TL Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan Display Reklam Yatırımları ; 294 milyon TL Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan Arama Motoru Reklam Yatırımları ; 339 milyon TL Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS den oluşan Mobil Reklam Yatırımları 25 milyon TL, oldu. İlan sayfaları reklam yatırımları 58 milyon TL olurken, e-posta ve in game advertising reklam yatırımları toplamı 5 milyon TL olarak gerçekleşti.

10 Türkiye de medya evrimi 70% % 50% 40% 30% 20% 10% 0% OOH (geçen hafta) TV 3+saat/gün MOBIL(özellik kullanan) GAZETE dün okuma RADYO 7+saat/hafta INTERNET 10+saat/ay CINEMA 1+/ay DIRECT MAIL yıl Erişim bazında hala en yüksek mecralar Televizyon ve açıkhava olmasına karşın internet ve mobil hızla artmaktadır. Gelenekselden uzaklaşma...

11 Mecra Tüketimleri Türkiye'de standart bir yetişkin Günde ortalama 3.1 saat TV izliyor. Ev kadını ortalama 6.8 saat. Günde ortalama 0,43 adet gazete okuyor. Haftada ortalama 1,1 saat radyo dinliyor. Haftada ortalama 4,67 saat ulaşım yapıyor. Ayda ortalama 0,03 aylık dergi okuyor. Ayda ortalama 6,69 saat internete bağlanıyor. Ayda ortalama 0,18 kere sinemaya gidiyor. 12

12 258 TV kanalı 27 ulusal, 16 bölgesel, 215 yerel (65 kablo kanalı, 92 uydu kanal ve 2 dijital platform dahil) 2,457 yerel 27 Ulusal Gazete 1,078 Radyo ( 34 Ulusal) Dergi 35 milyon tekil kullanıcı 480 sinema salonu 1810 salon 13

13 Türkiye de Internet ve Sosyal Medyaya Genel Bakış IAB ölçümleme partner ı Gemius datasından aldığımız bilgiler ile Ocak 2011 itibari ile Türkiye de online alışkanlıklarını ölçümleyebildiğimiz kişi var. Sektör olarak online nüfus 35 milyon olarak telafuz edilmektedir. 35 milyon online kullanıcı. Türkiye, dünyada en fazla Facebook üyesine sahip 6. ülke! *Facebook datası Social Bakers tan 16 Mart 2012 de çekilmiştir. Socialbakers a göre Türkiye de 31 milyon kullanıcı var. Comscore Şubat datasına göre ise Türkiye den Twitter i ziyaret eden 7.7 milyondan fazla ziyaretçi var.

14

15

16 Medya Brief Medya Planlama Yol Haritası 1-Analizler & Insight Market Analizi Araştırmalar Rekabet Analizi Hedef Kitle Analizi 2- İletişim Hedefleri ve Strateji 3- Uygulama Stratejik yaklaşım ve yol Optimizasyon Pazarlık Stratejisi Post Analiz / Sonuç Değerlendirme Planlama Satınalma Psikografik özellikler: Yaşam tarzı, istekleri, ihtiyaçları, ilgi alanları, vs. Demografik özellikler: Yaş grubu, cinsiyet, sosyoekonomik statü, şehir, vs. Volumetrik özellikler: Herhangi bir ürün ya da hizmeti satın alma ağırlığı/sıklığı

17 Brief İçeriği İş Hedefleri Başarı için ölçü ne olacaktır. Tehditler, Güçlü yanlar, zayıf yanlar, fırsatlar (SWOT) Pazarlama Hedefleri Satış, Pazar payı gibi konularda KPI lar neler? İşin Kaynağı Marka ve Kategory Bilgileri Kampanya Parametreleri Hangi tüketici ve neler işin kaynağını oluşturuyor? ( Yeni kullanıcılar, kullanımı arttırmak, Pazar payı çalmak) Kategori dinamikleri ve konular, marka konumlandırması ve anlayışı, SWOT, toplam portföyde markanın yeri, tüketici neden ürünü alır Kampanya metaryalleri neler, kategoride iletişim normaları önceki kampanyadan öğretiler, başarı / başarısızlık, amaçlar, hedefler

18 Relevant mobile phone sites Relevant radio progs Relevant TV progs Sample in magazines School ads Specialist mag ads by retailers Specialist magazine ads TV ads TV ads by retailers TV ads in public areas TV adv funded prog TV screens in public areas Vehicle exteriors Video game ads Awards Beautician reco Brand received as gift frm friend Brand rep reco Colleagues reco Cons opinion site/ blogs Doctor/ specialist reco Expert reco Friends/ family reco Independent review Kids/ family request Personal use of the brand Print articles Recipes/ menus Relevant websites Salesperson reco Seeing others with brand Use of other products frm the brand Radio ads Radio promos/ DJ reco Relevant magazines Brand staff Brand store Branded furniture Coupons Coupons at checkout Coupons on package Free gift with purchase Gym/ club sample/ demo Info on packaging Instore ads Instore displays Instore flyers/ catalogues Instore product tester Instore promo Instore sales circular Instore sample/ demo Instore touch screen Instore TV ad Package bundle Packaging POC ads Retailer catalogues Retailer promotion Sample with other products Shelf ads/ info Vending machines Window display/ ad Brand event Classes Contest/ competitions Display in public area Event demo/ trial Event sponsor Event sponsor by retailers Field marketing Good causes sponsor Public facility sponsored by brand Radio prog sponsor Roadshows Seminars/ trade fairs Sports sponsor TV prog sponsor Website sponsor Brochure/ catalogue Call centre/ help line Comparison websites Coupons on internet Customer mag/ letter Direct mail Direct mail by retailers Friend-get-friend schemes Home visit from salesperson Invitation Loyalty card/ scheme Mailed instore promos Personal letter/ statement Podcasts Receipts Retailer customer mag/ letter Retailer websites Sample to home SMS ads/ promo Telesales Viral ads Ads at sports events Ads near store Ads/ leaflets in waiting rooms Advertorial/ infomerical Airport ads Booklets/ info kits Brand website Branded merchandise Bus shelter ads/ other small Celeb endorsement Cinema ads Co-brand activity Colour supps ads Colour supps ads by retailers Delivery/ branded vehicles Directory ads Gym/ club ads Huge outdoor ads i TV ads/ sites Inflight media Internet ads Internet ads by retailers Internet search Leaflets Lite boxes/ screens Magazine ads Magazine ads by retailers Mass transit ads Mass transit ads by retailers Newspaper ads Newspaper ads by retailers Outdoor ads Outdoor ads by retailers Petrol station pump ads Petrol station TV ads Postcards in public areas Print inserts by retailers Print inserts/ leaflets Print inserts/ leaflets by retailers Print promo/ coupons Product placement Hedef Kitle ile ilişki kurabilmek için terzi işi yaklaşımla daha iyi anlamak ve daha küçük ve daha detaylı tanımlanmış bir kitleyle iletişime geçmek

19 Tüketici Deneyimi ile Pazar Payı Arttırmak için en önemli adımlar Tüketici, market ve rekabeti iyi tanımaktan geçer. Güven yaratmak; markayı pozisyonlama ve imaj- Hem var olan hem de potansiyel tüketicilerine doğru mesajı vermek (Brand Equity) Tüketici marka deneyimi Daha fazla satış noktasında yer almak (Brand Experience) Tüketiciyi bilinçlendirmek- Tüketiciyi dahil etmek ve yakın temas Yeni gelen kullanıcıları çekmek - Hanede bulunurluk oranını arttırmak- Fiyat Promosyonlar (Perceived Price) Rakiplerden ayrışmak- Rakiplerden devşirmek ürünün avantajlarını anlat.bulunabilir olmak (Business Structure) Farklı mecralarda birbirini tamamlayan uygulamalar ile domino etkisi yaratmak Tüketici memnuniyeti /WOM yaratmak ARAŞTIRMA

20 Konuşmak istediğin hedef kitle ile konuştuğun ve seni tüketen kitle aynı mı? TGI ( Target Group Index- Nielsen) Kimler ve kimden etkileniyorlar, bariyerler, desktop research Mecraları, medyayı ve rakip markaları nasıl tüketiyor? (Sektör araştırmaları) kültürel etkiler, hangi şartlarda marka deneyimlediler bağ kurmak için en etkili touchpointler hangisi? Focus group, survey monkey, buzz monitoring, CATI, hedef kitle ile alışverişe gitmek, yada izlemek, o anda soru sormak veya kendin deneyimleme, satış datası, online ise online satış dakika bazlı, müşteri web sitesi analizleri, brandz, euromonitor, e marketer, warc, iconaculture, COMSCORE, trend raporları, blogs, Gemius

21 Stratejik hedefler; mesaj kirliliği içinde konumunu iyi belirleyerek tüketiciyle bağ kurmak ;

22

23 Push Medya'dan Pull Medya'ya geçiş Bugün tüketici kendisi içerik ve mecra yaratarak ve yaratılmış kanalları tüketerek aktif rol oynamaktadır. Bizim görevimiz bu yeni ekosistemde markalara doğru yön vererek, tüketicinin daha derin deneyimlemesini ve marka bilincini oluşturmaktır. Tüketiciyi katılıma davet eden iletişim yaratmak

24 Paid (Satın Alının) (Push) Bilinirlik Geleneksel ATL / BTL Ürün Yerleştirme Paralı Search Doğrudan Postlama Online Reklamcılık Spotlar, sponsorluklar, projeler Owned (Sahip Olunan) (Pull) Markanın kendi web sitesi Sahip olunan içerikler- Aplikasyonlar Ortak Siteler Ara yüzler Eventler Retail PR Earned (Kazanılan) (Pull) Buzz/ WOM Bloglar Editoryal PR Sosyal Medya Tüketicinin yarattığı içerik Diyaloglar Etkileşimler

25 Satınalma Hedef Kitleye erişim için gerekli mecra optimizasyonları belirlendikten sonra satınalma yapılır.

26 Medya Planı

27

28 Medya Terimleri

29 Hedef Kitle

30 Evren Belli bir aktivitenin potansiyel hedef kitlesini temsil eden bireylerin toplam adedidir. Genel olarak yaş, cinsiyet, sosyal sınıf, gelir grubu ya da bunların bir bileşimi olarak ifade edilen hedef kitlelerin (örneğin, C1 SES den Ev kadınları, 20 yaş üstü erkekler, 5-11 yaş, 35 yaş üstü A/B SES yetişkinler) içlerinde barındırdıkları kişi adedini gösterir. Örnek: Türkiye de 20 yaş altı birey evreni 25 milyon kişidir. Türkiye de yaş arası erkekler evreni 11,5 milyon kişidir. 31

31 Profil Bir medya aracının hedef kitlesini tanımlar. Her zaman %100 e tamamlanır. Örnek: X dergisinin okuyucularının: %20 si yaş grubundan %45 i yaş grubundan %35 i 46 yaş ve üstü gruptandır. Dolayısıyla, X dergisinin ağırlıkla 25 yaş üzeri yetişkinler tarafından okunduğu söylenebilir. 32

32 Rating: İzlenme / Dinlenme Oranı Hedef bir evrende bir spotu belli bir zaman içinde görenlerin / duyanların yüzdesidir (%). 1 (BİR) RATİNG BELİRLENEN HEDEF KİTLENİN %1 İNİ TEMSİL EDER. 33

33 Rating: İzlenme Oranı Eğer bir TV spotu 7 rating almışsa, bu hedef kitlenin %7 sinin o spotu gördüğü anlamına gelir. Varsayalım ki, 40 kişilik bir sınıfta 14 kişi Pazar günü TRT1 deki Stadyum programını, 10 kişi de ATV de yayınlanan yabancı filmi seyretmiş olsun. Bu durumda sınıfın %35 i TRT1 deki Stadyum programını, %25 i ise ATV deki yabancı filmi seyretmiştir. Hedef evrenin 40 kişiden oluşan bu sınıf olduğu düşünülürse, Stadyum programı 35 rating, yabancı sinema ise 25 rating almış demektir. Bir Spotu Görenlerin Sayısı Rating = x 100 Evren 34

34 Rating: Alıştırma 1 ATV de Yahşi Cazibe yi seyrettiler. Kanal D de Öyle Bir Geçer Zaman ki yi seyrettiler. Dışarıda işleri vardı TV seyretmediler. Show TV de Adını Feriha Koydum u seyrettiler. 35

35 Rating: Alıştırma 1 yanıtlar Ratingler Yahşi Cazibe = (2/10)*100 =%20 Öyle Bir Geçer Zaman ki = (4/10)*100 =%40 Adını Feriha Koydum = (2/10)*100 =%20 36

36 Rating: İzlenme Oranı Rating, sadece hedef kitleyi rakamsallaştırmanın kısa bir yoludur. Yetişkinler hedef kitlesinde 20 GRP aldık demek yetişkine ulaştık demekten daha kolaydır in kendine ait bir jargonu vardır (impacts ya da impressions) Toplam Rating için en çok kullanılan terim GRP dir. Ancak, bazı ülkelerde aynı şeyi tanımlamak için farklı kısaltmalar kullanılmaktadır: GRP TRP TVR (sadece TV!) Gross Rating Point Target Rating Point TV Rating Point 37

37 GRP (Gross Rating Point) İki ya da daha fazla sayıda reklam spotunun aldığı ratinglerin toplamıdır. Bazı kişiler bir reklamı birden fazla kez görebilir. Bu nedenle ratingler yüzdesel ifadeler olmasına rağmen toplamları 100 den fazla olabilir. Bir kampanyanın GRP leri bize o kampanyanın etkisi hakkında bilgi verir. Ancak, kampanyanın kaç değişik kişi tarafından görüldüğü bilgisini vermez. Bunun sebebi GRP lerin tekrarları (dublikasyon) içermesidir. Program Rating Kuzey Güney 5 Öyle Bir geçer Zaman 7 Yalan Dünya 5 GRP 17 38

38 Share: İzlenme Payı Belli bir zaman dilimi içinde bir programı/kanalı seyredenlerin, aynı zaman diliminde TV seyredenlerin toplamı içindeki payıdır. Ratingde olduğu gibi, izlenme payını da farklı hedef kitleler için hesaplamak mümkündür. Bir Programı Seyredenlerin Sayısı Share = x 100 O anda TV Seyredenlerin Sayısı 39

39 Rating: Alıştırma 2 ATV de Yahşi Cazibe yi seyrettiler. Kanal D de Öyle Bir Geçer Zaman ki yi seyrettiler. Dışarıda işleri vardı TV seyretmediler. Show TV de Adını Feriha Koydum u seyrettiler. 40

40 Rating: Alıştırma 2 yanıtlar İzlenme Payları (share) Yahşi Cazibe = (2/8)*100 =%25 Öyle Bir Geçer Zaman ki = (4/8)*100 =%50 Adını Feriha Koydum = (2/8)*100 =%25 41

41 TV İzleme Ölçümü Nedir? TV İzleme Ölçümü Bir bölgeyi temsil eden örnek bireylerin TV izleme davranışlarını ölçümlemek üzere yapılan araştırma TV Neden Ölçümlenir? TV Kanalları Reklam Gelirini Arttırmak Daha Çok İzlenmek Rekabet edebilmek Reklamverenler Optimum Harcama Yapmak En Fazla Kişiye Erişmek Hedef kitleye en doğru şekilde ulaşabilmek Ortak Değerlendirme Birimi 42

42 TV İzleme Ölçümlerinde Kullanılan Yöntemler Anket Yöntemi Günlük Yöntemi Peoplemeter Yöntemi 43

43 Yöntemlerin Karşılaştırması Anket Günlük Peoplemeter AVANTAJLAR Denek sayısı Süreklilik Süreklilik DEZAVANTAJLAR Hafıza Verilerin detay ve doğruluğu Raporlama zamanı Süreklilik TV İzlemeye Etki Maliyet Hafıza Okuma Yazma Telekomünikasyon Verilerin detay ve doğruluğu Verilerin detay ve doğruluğu Ev dışı izleme Raporlama zamanı Raporlama zamanı İzlenmenin tanımı 44

44 Peoplemeter Sistemi 3.Peoplemeter... 1.Veri Tabanı Araştırması 2.Panel... Ve uzaktan kumanda 4.Veri Aktarımı 6.Program, reklam veri tabanı 5.Veri Üretim Yazılımı 7.Müşteri 45

45 Verimlilik

46 Verimlilik Erişim ve Frekans her kampanya için belirlenmesi gereken en önemli iki iletişim hedefidir.

47 Verimlilik Belli bir kitle içindeki bireyleri ticari bir mesajı onlara iletebilmek amacıyla hedefleriz. Bu nedenle: 1. Kaç kişiye erişeceğimize (ERİŞİM) 2. Ve bu kişilere mesajımızı kaç kez göstermemiz gerektiğine (FREKANS) önceden karar vermemiz gerekir. Gereken GRP seviyesi kampanya için koyulan erişim ve frekans hedeflerinin bir sonucudur. Yani, GRP ler ana hedef değildir ve GRP ler tek başına gerçekte neyi başardığımızı söylemez. 48

48 Erişim (Reach) Bir reklam mesajına en az bir kere maruz kalanların yüzdesidir. Genellikle 1 ya da 4 hafta üzerinden değerlendirilir. Örnek Evren, olduğunda kampanyanın bir hafta içinde %80 1+ erişime ulaşması demek, 1 hafta içinde hedef kitlenin %80 inin yani kişinin reklamı en az bir kez gördüğü anlamına gelir. Kampanyaya spot eklendikçe, sadece reklamı daha önce görmeyenler erişime eklenir. Yani, bir kişi erişim içinde sayıldıktan sonra, o kişi reklama kaç kez maruz kalırsa kalsın erişim toplamına bir daha eklenmez. 49

49 Frekans (Frequency) ve OTS Frekans, hedef kitlenin kampanyayı ortalamada hangi sıklıkta görme şansı olduğunu tanımlar. OTS (opportunity to see) görme şansı demektir. Ortalama görme sıklığı da denir. Günlük, haftalık ya da aylık spot sayısı anlamına gelmez. Örnek 4 ortalama frekans, erişilen her bireyin reklamı ortalama 4 kez gördüğü anlamına gelir. 50

50 Verimlilik: Formüller GRP Frekans = Erişim GRP Frekans = GRP Erişim Frekans (OTS) Erişim Frekans x Erişim = GRP 51

51 GRP, Erişim ve Frekans 10 kişiden oluşan bir hedef evrenimiz olsa ve kampanyamız 3 spottan oluşsa 1 spot Program A da 1 spot Program B de 1 spot Program C de 52

52 GRP, Erişim ve Frekans Program A Program B Rating =? Rating =? 3 TV SPOTU Program C, 50 GRP alır ama sadece %10 erişim sağlar. Çünkü kalan %40 Program A ve Program B ile dublikedir. Toplam GRP = 160 Erişim = %90 Ortalama Frekans= 1,8 Rating =? Program C Spot GRP Erişime Katkı Toplam Erişim 1 50 %50 % %30 % %10 %90

53 Verimlilik GENEL KURALLAR Farklı hedef kitlelere ait GRP leri asla toplamayın. Farklı ülkelere / pazarlara ait GRP leri asla toplamayın. GRP ler reklam kampanyanızın spotlarına ait ratinglerin toplanması ile hesaplanabilir. Erişim (reach) asla 100 den büyük olamaz. Erişim asla GRP lerden yüksek olamaz. 54

54 Erişim ve Frekans Erişim ya da Frekansı arttırmak için genel bir kılavuz AYNI GRP SEVİYESİNDE ERİŞİM FREKANS Gün içinde kullanılan zamanları arttırmak Aynı tip programlar içine spot yerleştirmek Kullanılan TV kanallarının sayısını arttırmak Aynı TV kanalında spot sayısını arttırmak

55 Erişim % Frekans Dağılımı Ortalama Frekans hedef kitlenin belli bir mesaja ortalama kaç kez maruz kaldığını gösterir. Bazıları 1 kez, bazıları 2 kez, bazıları 4 kez, bazıları ise daha fazla görecektir. Frekans Dağılımı, bize mesajımıza her frekans seviyesinde maruz kalan kişilerin sayısını ya da oranını gösterir Frekans

56 Etkin Frekans (Effective Frequency) Reklam mesajını etkin bir şekilde iletmek için gerekli olan frekans seviyesi Etkin Frekans seviyesi planlaması ve reklamveren tarafından karar verilen bir çok parametreye göre değişkenlik gösterir. Kampanyanın hedeflerinin ne olduğuna bağlı olarak, etkin frekans farklı şekillerde ölçülebilir. 2+, 3+, 4+ şeklinde ya da 3-6 arası / 7-9 arası Etkin Frekans Bandı şeklinde 57

57 Click Through Rate (CTR) Tıklamanın Reklam Görüntülenme oranı % CTR = Clicks Impressions Dijital bir kampanyanın etkinliğini ölçmenin yollarından BİRİDİR, ama tek yolu değildir. Ana performans değerlendirme faktörü olarak CTR alındığında, kampanya hedeflerinin gözönüne alınması gerekir. 58

58 maliyet

59 Maliyet CPP / CPR = Cost Per Rating Point Belli bir mecrada hedef kitlenin %1 ine erişim maliyeti Cost Per Point = Cost Per Rating = Cost Per GRP Hepsi aynı anlama geliyor! CPP = Toplam Maliyet / Toplam Rating ya da GRP Örnek: $ / 400 GRP = $ CPP 60

60 Maliyet (devamı) CPT / CPM = Cost Per Thousand Belli bir mecrada hedef kitle içinden 1000 kişiye erişim maliyeti CPT = (Medya Maliyeti / Ulaşılan kişi sayısı) x 1000 CPT = (Medya Maliyeti / Ulaşılan kişi sayısı) x 1000 Örnek: ( $/ kişi )x 1000 = 400$ CPT 61

61 Maliyet (devamı) CPC / CPL = Cost per Click / Lead Tıklanan web banner ya da internet reklamı ile elde edilen satış/kayıt başına maliyet Web-tabanlı yazılımlar reklamverenlerin tüketici tepkisi ile internet reklamları arasındaki ilişkiyi ölçümleyebilmesini sağlar. Bütçe = CPC Birim maliyeti x toplam tıklama Örnek: CPC 0,50$ x 550,000 tıklama = $ 62

62 Maliyet: Medya Satın Alması Farklı medya satın alma yöntemleri MECRA Satın alma birimleri Basın TV Dijital Açıkhava Radyo Sinema stxcm, kutu, sabit ilan boyutu ya da sayfa CPT, CPP, Saniye, Adet CPT, CPC, CPL, Sabit Alan Ünite, Adet (dönemsel) CPT, CPP, Saniye, Adet CPT, Saniye, ünite (dönemsel) 63

63 Televizyonda Fiyat Yapısı Medya endüstrisi arz talep dengesi ile çalışır. Arz, üretilebilen toplam GRP ya da verilebilen toplam reklam yeridir. Talep ise pazardaki toplam medya yatırımı bütçesidir. Talep (Toplam TL) Fiyat = x 100 Arz (Toplam Envanter GRP) 64

64 Medya Enflasyonu Arz sabit olduğu, ama talep genel olarak arttığı için, TV de yüksek fiyat enflasyonu sözkonusudur. Medya enflasyonu sadece tarife artışları ile ilgili değildir. Hedef kitlenin izleme alışkanlıklarındaki değişimler de medya enflasyonuna sebep olabilir. Enflasyon= Toplam Gelirdeki Değişim Toplam GRP deki değişim 65

65 STRATEJİ VE MEDYA ORTAMINA İLİŞKİN TERİMLER

66 Medya Ortamı Bilinmesi gerekenler ORTAM Rekabet Share of Voice Kirlilik (Clutter) Konum (Positioning) ZAMAN PLANI Burst Drip Continuity Pulse 67

67 Medya Ortamı: Rakipler Rakipleriniz sizinle aynı ticari ya da ürün kategorisinde yer alan markalardır. Rakip markalar genellikle aynı kitleleri hedefleme eğilimindedirler ve bu nedenle medyada benzer alanlarda yer almak isterler. Akbank ın şu andaki rakipleri : 1. Garanti Bankası 2. Yapı Kredi Bankası 3. ING Bank 68

68 Share of Voice (SOV) Bir markanın ya da marka grubunun reklam aktivitesinin belirlenmiş bir toplam pazar ya da rakip seti içinde ve belli bir zaman aralığındaki yüzdesel ağırlığıdır. Harcama (harcama payı - SOS) Ratingler İlan sayfaları Billboard sayısı, vs. Medya yatırımları, rakiplerin iletişim stratejilerine ışık tutmak ve olası yeni aktiviteleri önden tahmin edebilmek amacıyla takip edilir. Rakiplerin reklam aktivitelerinin büyüklüğünü bilmek, ileriye dönük olarak bütçe belirlemeye ve aktivite zamanlaması yapmaya yardımcı olur. 69

69 Kirlilik (Clutter) Bu kavram, medya ortamında yer alan reklam mesajlarının miktarını ifade eder. Kirlilik, tek bir mecra bazında ölçülebileceği gibi toplam medya ortamı için de değerlendirilebilir. Temel olarak 3 tanımı bulunmaktadır. Miktar Rekabetin yoğunluğu Rahatsız edicilik Kirlilik, yayınlanan reklamların adedi değil, ortalama bir tüketici tarafından görülen reklamın miktarıdır. 70

70 Konum (Positioning) Reklamların konumu, etkilerini ve hatırlanma potansiyellerini büyük ölçüde etkiler. Örneğin, yazılı basında sağ sayfa genel olarak sol sayfaya tercih edilir. TV de, reklam kuşağının başında ya da sonunda yayınlanan reklamlar kuşağın ortasında yayınlanan reklamlara göre daha iyi performans gösterir. 71

71 TV de Konum Kuşaktaki pozisyon Reklam hatırlanması programa yakınlaştıkça artar. Kaynak: Seherequalitat, Channel4, Billets 72

72 Zaman Planı Süreklilik (Continuity) Atlama (Skip) Series 1 Series 1 Yarı Düzenli (Pulsing) Mevsimsel (Seasonal) Series 1 Series 1 Dönemsel (Flighting) Artan yoğunlukta (Build up) Series 1 Series 1 73

73 Açıkhava

74

75 Farklı Uygulamalar

76 TV Formatlar Advertorial Digital

77 Bant Reklam Spot

78 Ürün Yerleştirme Sunar-Sundu

79 Örnek Namet

80

81

82 Strateji Yapıyoruz X-Bank UniCard Brief X-Bank üniversite öğrencilerini hedefleyen UniCard kredi kartının relansmanını yapmak istiyor. Kart, 2 yıl önce lanse edildi. UniCard penetrasyonu çok düşük. Karta sahip olanlar da sıkça kullanmıyor. Lansmandan sonra medya iletişimi konusunda markaya destek verilmedi. Zaman zaman promosyonlar yapılıyor. Ama ilgi çok düşük. Lansman sırasında açılan ve markanın adını taşıyan internet sitesi her hafta güncelleniyor, ancak içerik zenginliğine rağmen trafiği düşük, üye sayısı az. Hedefler: Bilinirliği arttırmak Kart sayısını arttırmak Kart sahiplerinin kartı kullanımını arttırmak Internet sitesinin bilinirliğini / trafiğini arttırmak Hedef kitlenin promosyonlara ilgisini / katılımını arttırmak 83

83 MARKA KONUMLAMASI UniCard Brief MARKA HEDEFİ UniCard özgürlüğünüz için yanınızda Hedef Kitle Temel Tutku Markanın rolü Çekici gerçek Satış fikri Bilinirliği arttırmak Üniversiteliler Özgürlüğün keyfini çıkarmak Hep yanımda olan dost UniCard beni özgür kılar Anında özgürlük 84

84 Pazardaki Durum Güçlü Yönler: Üniversitelilere özel ilk kredi kartı Güvenilir bir bankaya ait Zayıf Yönler Marka iletişiminin azlığı Tüketici bilgisinin yeterince güçlü olmaması Kredi kartı satışının banka şubeleri dışında mümkün olmaması Fırsatlar: Genç bir pazar Büyüme potansiyeli Hiç kredi kartı kullanmamış olanların sayısının çokluğu Tehlikeler Anne-babaların olası tepkileri Rekabetin yoğun reklam yatırımı 85

85 2 Takıma Ayrılıyoruz 1. Takım: Üniversiteli genç kız 2. Takım: Üniversiteli genç erkek 86

86 Strateji - Atölye Çalışması Birinci Bölüm: Hedef Kitleyi anlamak İkinci Bölüm: Hedef Kitleyi anlamak Hedef kitle: Üniversiteliler Peki, kim bu üniversiteliler? Nasıl yaşarlar, neler yaparlar, nelere sahiptirler? Nelerden hoşlanırlar, neleri sevmezler? Bugünden ve gelecekten beklentileri nedir? Birinci bölüm için 10 dakika süreniz var. Hedef kitleye nasıl / ne zaman / nerede / kiminleyken / ne yaparken erişebiliriz? Hangi mecraları seçmeliyiz? Neden? Seçtiğimiz mecraları nasıl kullanabiliriz? Strateji oluşturmak için 20 dakika süreniz var. Sonra her gruptan bir sözcü kalkıp her iki bölüm için de fikirlerinizi sunacak. Sunumunuzun 5 dakikayı geçmemesine dikkat ediniz 87

87 Teşekkürler

88 MECRAYA ÖZEL TERIMLER

89 Mecraya Özel Terimler Primetime / Off-primetime Bir kanalın en çok izlendiği zaman dilimine Primetime, bunun dışında kalan zaman dilimlerine Off Primetime denir. Ancak, Off Primetime yaygın olarak gündüz yayınları, Primetime ise akşam yayınları için kullanılır. Bunun nedeni genel olarak bakıldığında ana kanallarda izlenmenin en yüksek olduğu saatlerin akşam saatleri olmasıdır. Bu tanımlamadan yola çıkarsak, Show TV de Derya Baykal ın programı bir off primetime programı, Show TV Ana Haber bülteni ise bir primetime programıdır. Daha yüksek izlenmeden dolayı erişimi yüksek olan primetime programlarına reklam girmenin maliyeti diğer saat dilimlerindeki reklam maliyetlerinden yüksektir. Bu sebeple, en çok izlendiği zamanlar (yani gerçek primetime dilimi) haftasonları olan çocuk kanalları haftasonları için daha yüksek fiyat uygulaması yapmaktadır. 90

90 Mecraya Özel Terimler Radyo Gazete Tiraj Net Satış Okurluk Ortalama Sayı Okurluğu (Average Issue Readership - AIR) Sütun x Santim (stxcm) Drivetime / Off-drivetime Dj Talk Açıkhava Network Sinema Taşımalı Salon 91

91 Mecraya Özel Terimler Tekil Kullanıcılar (Unique Users) 30 gün içinde bir siteyi ziyaret eden bireyler (bir kez sayılır) Ziyaretçiler (Visitors) Bireysel kullanıcı oturumlarının 30 gün içindeki toplamı Sayfa Görüntüleme (Page Views) Görüntülenen sayfaların toplamı (oturum başına, aylık olarak, vs.) Oturum (Session) Tekil bir kullanıcının bir ay içinde bir siteye giriş sayısı Reklam Gösterimi (Ad Impression) Bir kullanıcının tarayıcısına gönderilen bir reklam 92

YARATICI MEDYA PLANLAMASI VE KULLANIMI. Esra Jones

YARATICI MEDYA PLANLAMASI VE KULLANIMI. Esra Jones YARATICI MEDYA PLANLAMASI VE KULLANIMI Esra Jones Esra Jones esra.jones@maxusglobal.com 1992-1996 İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi - Gazetecilik 1991 Vakkorama- Halka İlişkiler 1992-1995 Yeni Yüzyıl

Detaylı

Ölçümleme Verisi Nasıl Kullanılacak?

Ölçümleme Verisi Nasıl Kullanılacak? Ölçümleme Verisi Nasıl Kullanılacak? IAB 6 Türkiye Mayıs - Yönetim 2010 Kurulu Üyesi ve Teknik Komite Başkanı Internet Ölçümlemesinin Önemi İnternet, gerçek zamanlı, detaylı ve etkin ölçümleme yapma imkanı

Detaylı

PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE. İletiŞimde 5 duyu BÜTÇE YÖNETİMİ ONUR TUĞMAN

PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE. İletiŞimde 5 duyu BÜTÇE YÖNETİMİ ONUR TUĞMAN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE İletiŞimde 5 duyu BÜTÇE YÖNETİMİ ONUR TUĞMAN . Bütçe? (eski Fransızca: bougette sözcüğünden) Devletin, bir kuruluşun, bir aile veya bir kişinin gelecekteki belirli bir süre için

Detaylı

SHARKUTERİ MEDYA Genel Sunum 2016

SHARKUTERİ MEDYA Genel Sunum 2016 SHARKUTERİ MEDYA Genel Sunum 2016 STRATEJİK DİJİTAL MEDYA PLANLAMA MEDYA SATIN ALMA SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ KREATİF TASARIM ÇALIŞMALARI Stratejik Planlama Nedir? Dijital, gerçek zamanlı, tam detaylı ve

Detaylı

DR. RAMAZAN DEMİR TÜRK TELEKOM 9 MART 2010 CONRAD HOTEL

DR. RAMAZAN DEMİR TÜRK TELEKOM 9 MART 2010 CONRAD HOTEL DR. RAMAZAN DEMİR TÜRK TELEKOM 9 MART 2010 CONRAD HOTEL Yeni bir dünyaya doğru 1 Milyar İnternet kullanıcısı 2 Milyar Web sayfası 2.6 Milyar Cep telefonu 3 Milyar Web araması 500 Milyar Gigabayte dijital

Detaylı

Sosyal Medya Uzmanlığı Ders Programı

Sosyal Medya Uzmanlığı Ders Programı Sosyal Medya Uzmanlığı - Müfredat // Ders Saati: 48 Saat Orhan Akkuş - Sosyal Beyin 23 Ocak 2015 Sosyal Medya Uzmanlığı Ders Programı Sosyal Medyada Uzmanı Nedir? Ne İş yapar? Ders Saati ( 2 Saat) Giriş

Detaylı

0216 693 08 08 info@ph1istanbul.com

0216 693 08 08 info@ph1istanbul.com 0216 693 08 08 info@ph1istanbul.com Adını aldığı Ph1 gezegenin sahip olduğu 4 güneşi Kalite, Uzmanlık, Güven ve Yenilikçi olarak yörüngesine koyarak, markanızı 4 koldan saracak ve sizi gezegen savaşlarına

Detaylı

Online ve Offline Medya Planlama

Online ve Offline Medya Planlama Online ve Offline Medya Planlama Gizem Yücel 21.07.2012 gizemyucel mgyucel Dijitalist Online ve Offline ın Güncel Durumu Geleneksel Pazarlama, TV yi Koruyor «TV büyüyor.» «Daha da büyüyeceğini söylüyorlar.»

Detaylı

GENEL BAKIŞ. Rich Media ve Video Reklam. Rich Media Reklam Birimleri. Değer Önermesi ve Değişen Pazar Payı. Değer Önermesi

GENEL BAKIŞ. Rich Media ve Video Reklam. Rich Media Reklam Birimleri. Değer Önermesi ve Değişen Pazar Payı. Değer Önermesi GENEL BAKIŞ Rich Media ve Video Reklam Rich Media Reklam Birimleri Rich Media gelişmiş ve etkileşimli Internet teknolojileri ile entegre çalışan Online reklam birimleri ve çözümlerine verilen genel bir

Detaylı

MediaCat Felis 2013 Ödülleri ne Başvurular Başlıyor!

MediaCat Felis 2013 Ödülleri ne Başvurular Başlıyor! BASIN BÜLTENİ MediaCat Felis 2013 Ödülleri ne Başvurular Başlıyor! MediaCat dergisi tarafından bu yıl 8. düzenlenen Felis Ödülleri medya planlama stratejilerini ödüllendirmesinin yanı sıra bu yıl genişleyen

Detaylı

YouTube Türkiye Verileri

YouTube Türkiye Verileri YouTube REKLAMLARI YouTube Türkiye Verileri Aralık 2013 verilerine göre; Türkiye de YouTube tekil kullanıcı sayısı 24.9 milyon kişi İzlenen video sayısı 3,5 milyar video İzleyici başına video 142,4 adet

Detaylı

«Pek çok küçük şey, doğru reklamla devleşmiştir.» Mark Twain

«Pek çok küçük şey, doğru reklamla devleşmiştir.» Mark Twain Video Reklamlar «Pek çok küçük şey, doğru reklamla devleşmiştir.» Mark Twain 1 2 3 4 Türkiye deki Arama Türkiye Pazarında Arama Hacmi Türkiye de Beyazperde Nerede? Rakip Analizi, Yıllık Analiz YouTube

Detaylı

ONLINE VIDEO VE ÇOKLU EKRAN KULLANIMI RAPORU

ONLINE VIDEO VE ÇOKLU EKRAN KULLANIMI RAPORU ONLINE VIDEO VE ÇOKLU EKRAN KULLANIMI RAPORU IAB Avrupa ve IHS Technology işbirliği ile hazırlanan ve Avrupa internet reklam yatırımlarını kapsamlı biçimde irdeleyen AdEx Benchmark 2013 Raporu na göre

Detaylı

Marketing Anadolu Mektep Eğitimleri. Yerel İşletmeler

Marketing Anadolu Mektep Eğitimleri. Yerel İşletmeler Marketing Anadolu Mektep Eğitimleri Yerel İşletmeler Marketing Anadolu Platformu, üretici Anadolu sanayicisine satışı artırıcı bir fonksiyon olarak pazarlama ve bileşenleri konusunda yön göstermek amacıyla

Detaylı

Arama Motoru Reklamcılığı Stratejisi. Türkiye Hedefli Online Satış Kampanyası

Arama Motoru Reklamcılığı Stratejisi. Türkiye Hedefli Online Satış Kampanyası Arama Motoru Reklamcılığı Stratejisi Türkiye Hedefli Online Satış Kampanyası Ana Performans Göstergeleri Hesap Mayıs 2011 itibariyle ROILAB tarafından yönetilmeye başlanmıştır. 2010 (Haziran Ağustos) --

Detaylı

DİJİTAL PAZARLAMA &SOSYAL MEDYANIN FAYDALI ve ŞAŞIRTICI GERÇEKLERİ

DİJİTAL PAZARLAMA &SOSYAL MEDYANIN FAYDALI ve ŞAŞIRTICI GERÇEKLERİ DİJİTAL PAZARLAMA &SOSYAL MEDYANIN FAYDALI ve ŞAŞIRTICI GERÇEKLERİ Sadece E-mail Abonelerine Özel BİLİYOR MUYDUN? Tüketicilerin %90 ı satın alma kararlarında internetteki yorumların etkili olduğunu düşünüyor.

Detaylı

MediaCat Felis 2013 Ödülleri ne Başvurular Başlıyor!

MediaCat Felis 2013 Ödülleri ne Başvurular Başlıyor! BASIN BÜLTENİ MediaCat Felis 2013 Ödülleri ne Başvurular Başlıyor! MediaCat dergisi tarafından bu yıl sekizincisi düzenlenen Felis Ödülleri ne başvurular 8 Temmuz Pazartesi günü başlıyor. Başvuruda bulunmak

Detaylı

www.sosyalmedyaodulleri.com.tr

www.sosyalmedyaodulleri.com.tr 2015 Sosyal Medya Kulübü SMÖ 2015 Takvim Dijital Dünya da Biz Benzer Etkinlikler Sponsorluk Türleri Ana Sponsorluk Platin Sponsorluk Gold Sponsor Silver Sponsorluk Kategori Sponsorlukları Diğer Sponsorluklar

Detaylı

info@ph1istanbul.com

info@ph1istanbul.com 0216 693 08 08 info@ph1istanbul.com DİJİTAL DÜNYA YA DAİR NE VARSA.. Mevcut Durum Analizi Algı Yönetimi Sürdürülebilir İlişkiler Hedef Kitle Analizi Dijital Strateji Kurulumu Marka Konumlandırma Rakip

Detaylı

YENİ REKLAM VE SATIŞ MECRASI OLARAK TABLET CİHAZLAR VE TÜRKİYE DE TABLET CİHAZ KULLANIMI

YENİ REKLAM VE SATIŞ MECRASI OLARAK TABLET CİHAZLAR VE TÜRKİYE DE TABLET CİHAZ KULLANIMI YENİ REKLAM VE SATIŞ MECRASI OLARAK TABLET CİHAZLAR VE TÜRKİYE DE TABLET CİHAZ KULLANIMI Hazırlayan: Danışman: İsmail Hakkı Polat Turkcell Danışman: Gizem Moral,Didem Erdoğan Mayıs, 2012 Kısaca Ben...,

Detaylı

Tıklamadan duramayan, Gelişmeden ilerlemeyen, Tüm hayaller gerçekleştirmek içindir diyen, Tutkuyla çalışan, Samimi, FİKİR Teknoloji delisi İLERLEYİŞ

Tıklamadan duramayan, Gelişmeden ilerlemeyen, Tüm hayaller gerçekleştirmek içindir diyen, Tutkuyla çalışan, Samimi, FİKİR Teknoloji delisi İLERLEYİŞ CLICO HAKKINDA Bilgisayarlarını sektöre heyecanla açan Clico, Tıklamadan duramayan, Gelişmeden ilerlemeyen, Tüm hayaller gerçekleştirmek içindir diyen, Tutkuyla çalışan, Samimi, FİKİR Teknoloji delisi

Detaylı

Birinci Medya Reklam. Markanıza Değer KATALIM. Yeni Nesil TV - GençTVExpress Apple Ipad Online SMS EXPRESS CEP ABONE 2399

Birinci Medya Reklam. Markanıza Değer KATALIM. Yeni Nesil TV - GençTVExpress Apple Ipad Online SMS EXPRESS CEP ABONE 2399 HABER PORTALINIZ www.kibrisgenctv.com Kıbrıs ta Birinci, Akdeniz de bir inci 90.0* 96.6 Mağusa Yeni Nesil TV - GençTVExpress Apple Ipad Online SMS EXPRESS CEP ABONE 2399 Birinci Medya Reklam Markanıza

Detaylı

ORGANİK HABERLEŞME TEKNOLOJİLERİ

ORGANİK HABERLEŞME TEKNOLOJİLERİ Mobil pazarlama nedir? Mobil pazarlama, tüke4cide sa7n alma isteği yaratma amacıyla, mobil mecra üzerinden ve/ veya mobil ürünler kullanılarak yapılan faaliyetler olarak tanımlanmaktadır. Bir başka ifadeyle;

Detaylı

Mobil Pazarlama. Ayşegül Şamiloğlu 4play Digital Workshop Ürün Yöneticisi

Mobil Pazarlama. Ayşegül Şamiloğlu 4play Digital Workshop Ürün Yöneticisi Mobil Pazarlama Ayşegül Şamiloğlu 4play Digital Workshop Ürün Yöneticisi Ajanda Mobil Dünyaya Genel Bakış Kavramlar&Rakamlarla Mobil Pazarlama Trendler Kampanya Yaratım Süreci 2011 e Bakış Mobile Year

Detaylı

Elif Öven Esra Akkan. Özge Aytekin Seda Buz

Elif Öven Esra Akkan. Özge Aytekin Seda Buz Elif Öven Esra Akkan Özge Aytekin Seda Buz 1 durum analizi 2 problem 3 analizi hedef kitle 4 strateji 5 yaratıcı işler 6 medya planlama durum analizi 500 marka, %80 i yabancı Uzakdoğu ülkelerinin fiyat

Detaylı

DESKPORT. Bilișim Hizmetleri. 2014 Yılı Hizmet Tanıtım Kataloğu

DESKPORT. Bilișim Hizmetleri. 2014 Yılı Hizmet Tanıtım Kataloğu 2014 Yılı Hizmet Tanıtım Kataloğu info@deskport.net BİZ KİMİZ? Biz Kimiz? Deskport Bilişim ekibinin karakteristik özellikleri olan; özgüven, çalısma azmi, tecrübe ve liderlik vasıflarımızla amacımız, müşterilerimizi

Detaylı

İNOVANKA TANITIM DOKÜMANI. Dijital Dünya da zirveyi arzulayan işletmelerin adresi

İNOVANKA TANITIM DOKÜMANI. Dijital Dünya da zirveyi arzulayan işletmelerin adresi İNOVANKA TANITIM DOKÜMANI Dijital Dünya da zirveyi arzulayan işletmelerin adresi Türksat ın Tercihi İnovanka Türksat A.Ş, Kablo Tv, Uydu Net, E-devlet sosyal medya ve dijital pazarlama uzmanlarına tarafımızca

Detaylı

ONLINE DÜNYADA TERİMLER

ONLINE DÜNYADA TERİMLER ONLINE DÜNYADA TERİMLER Eskiden pazarlama çok daha kolaydı. Bir büyük fikir için çalışıp, o büyük fikri mass mecralarda yayınlanacak şekilde uygulamalarını hazırlayıp tüketicinin karşısına çıkıyorduk.

Detaylı

Yükselen Yıldız: Anlık İleti Uygulamaları

Yükselen Yıldız: Anlık İleti Uygulamaları DIGINEWS 2015 Yükselen Yıldız: Anlık İleti Uygulamaları Anlık İleti Uygulamaları Anlık mesajlaşma, internet üzerinden gerçek zamanlı olarak ileti transferi sağlayan bir online mesajlaşma şeklidir. Mart

Detaylı

BIG CONTENT > BIG DATA

BIG CONTENT > BIG DATA BIG CONTENT > BIG DATA Pazarlama Zirvesi 2013 Paralel Oturumlar KREA Digital 5 Aralık 2013 AKIŞ Terminoloji Bugün, Yarın ve Sonrası İçerik Doğru Soru : Nasıl? Uygulama Örnekler 1 Big Content > Big Data

Detaylı

DİJİTAL PAZARLAMA. İnternet çağının yeni pazarlama yöntemi

DİJİTAL PAZARLAMA. İnternet çağının yeni pazarlama yöntemi DİJİTAL PAZARLAMA İnternet çağının yeni pazarlama yöntemi DİJİTAL ÇAĞ Dijitalleşme süreci internetin günlük hayatımıza girmesi ile başladı. Bu ilk dönemde şirketler tek taraflı iletişim sağlayan kurumsal

Detaylı

Çocukların Medya Tüketimleri ve Yaşam Tarzları. Nobody s Unpredictable

Çocukların Medya Tüketimleri ve Yaşam Tarzları. Nobody s Unpredictable Çocukların Medya Tüketimleri ve Yaşam Tarzları 1 Nobody s Unpredictable Çocukluk Affan Dede ye para saydım,. Havuzda su şırıl şırıldır Zıpzıplarım pırıl pırıldır. Ne güzel güzel dönüyor çemberim; Hiç bitmese

Detaylı

Pazar Bölümlendirmesi

Pazar Bölümlendirmesi Pazar Bölümlendirmesi Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü umutal@hacettepe.edu.tr Pazar Bölümlendirmesi Bir kurumun ürün ve hizmetlerine talep gösteren bireylerin oranı ile kurumun ürün ve hizmetleriyle

Detaylı

Birinci Medya Reklam. Markanıza Değer KATALIM. Yeni Nesil TV - GençTVExpress Apple Ipad Online SMS EXPRESS CEP ABONE 2399

Birinci Medya Reklam. Markanıza Değer KATALIM. Yeni Nesil TV - GençTVExpress Apple Ipad Online SMS EXPRESS CEP ABONE 2399 HABER PORTALINIZ www.kibrisgenctv.com Kıbrıs ta Birinci, Akdeniz de bir inci 90.0* 96.6 Mağusa Yeni Nesil TV - GençTVExpress Apple Ipad Online SMS EXPRESS CEP ABONE 2399 Birinci Medya Reklam Birinci Medya

Detaylı

İnteraktif Pazarlama Stratejimiz. www.grafiketinteractive.com

İnteraktif Pazarlama Stratejimiz. www.grafiketinteractive.com İnteraktif Pazarlama Stratejimiz amaç Neden İnteraktif Pazarlama? Günümüz Dünyasında internet, hızlı bilgi paylaşımı ve iletişimin yanısıra, pazarlama ve satış alanında çok ciddi avantajlar geliştirmiştir.

Detaylı

Bütünleşik Pazarlama İletişimi. Melis Çetinkaya Keşan 4 Ağustos 2012

Bütünleşik Pazarlama İletişimi. Melis Çetinkaya Keşan 4 Ağustos 2012 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Melis Çetinkaya Keşan 4 Ağustos 2012 Melis... Ya siz? Eğer... Tüketici bizi aynen anlasaydı, Dünyada bir tek biz olsaydık, Sonsuz para olsaydı... Ama Tüketicinin anladığı

Detaylı

Etkinlik-Organizasyon Firmaları Sunumu. Powered by MyBilet

Etkinlik-Organizasyon Firmaları Sunumu. Powered by MyBilet Etkinlik-Organizasyon Firmaları Sunumu Powered by MyBilet Online yayın nedir? MyStreamTurkey teknolojisi ile, firmanız tarafından uygun bulunulan görsel içerik ile, ekibimiz tarafından firmanızın veya

Detaylı

Pazar Bölümlendirmesi Pazar Araştırması Pazarlama Araştırması

Pazar Bölümlendirmesi Pazar Araştırması Pazarlama Araştırması Pazar Bölümlendirmesi Pazar Araştırması Pazarlama Araştırması Umut Al umutal@hacettepe.edu.tr - 1 Pazar Bölümlendirmesi Bir kurumun ürün ve hizmetlerine talep gösteren bireylerin oranı ile kurumun ürün

Detaylı

Dijital pazarlama bir satış yöntemi değil; ulaşılan sonuçları sayesinde satış artışı sağlayan, bir ilişkilendirme ve iletişim sürecidir.

Dijital pazarlama bir satış yöntemi değil; ulaşılan sonuçları sayesinde satış artışı sağlayan, bir ilişkilendirme ve iletişim sürecidir. Dijital pazarlama bir satış yöntemi değil; ulaşılan sonuçları sayesinde satış artışı sağlayan, bir ilişkilendirme ve iletişim sürecidir. Dijital Pazarlama, rekabet avantajı için yeni kaynaklara ulaşımı

Detaylı

Pazar Bölümlendirmesi Pazar Araştırması Pazarlama Araştırması

Pazar Bölümlendirmesi Pazar Araştırması Pazarlama Araştırması Pazar Bölümlendirmesi Pazar Araştırması Pazarlama Araştırması Umut Al umutal@hacettepe.edu.tr - 1 Pazar Bölümlendirmesi Bir kurumun ürün ve hizmetlerine talep gösteren bireylerin oranı ile kurumun ürün

Detaylı

Keyifli ve Verimli Bir Gün Olması Dileğiyle

Keyifli ve Verimli Bir Gün Olması Dileğiyle Keyifli ve Verimli Bir Gün Olması Dileğiyle TANIŞALIM ve BEKLENTİLER 1973, İstanbul Beşiktaş Atatürk Anadolu Lisesi 91 İstanbul Üniversitesi / İngilizce İktisat 95 Oklahoma State University / MBA 97 Pazarlama

Detaylı

Enerjide alternatif bir yaklaşım

Enerjide alternatif bir yaklaşım alternatifenerji.com temiz enerji, enerji verimliliği, eko binalar, yeşil ulaşım, enerji mevzuatı konularında çalışma yapan profesyoneller, yatırımcılar ve bu konularda bilgi sahibi olmak isteyen herkes

Detaylı

TrueView ile Video için Google AdWords.

TrueView ile Video için Google AdWords. TrueView ile Video için Google AdWords. Reklam videonuzu izleyen kişilerş için ödeme yapın. YouTube'un Boyutu ve Kapsamı. #1 Çevrimiçi video sitesi #2 En büyük arama motoru (Google'dan sonra) #3 En büyük

Detaylı

Türkiye İç Denetim Kongresi, 11 Kasım 2013. Sosyal Medya Riski ve Denetimi. Doğan Tanrıseven EY Danışmanlık Hizmetleri, Direktör

Türkiye İç Denetim Kongresi, 11 Kasım 2013. Sosyal Medya Riski ve Denetimi. Doğan Tanrıseven EY Danışmanlık Hizmetleri, Direktör Türkiye İç Denetim Kongresi, 11 Kasım 2013 Sosyal Medya Riski ve Denetimi Doğan Tanrıseven EY Danışmanlık Hizmetleri, Direktör Sosyal Medya Kavramı Anket Soruları Sayfa 2 Sosyal Medya Kavramı Geleneksel

Detaylı

SOCIAL ADS ALICILARINIZI FACEBOOK TA HEDEFLEYİN. ÇOK KANALLI PAZARLAMA YAPIN

SOCIAL ADS ALICILARINIZI FACEBOOK TA HEDEFLEYİN. ÇOK KANALLI PAZARLAMA YAPIN SOCIAL ADS ALICILARINIZI FACEBOOK TA HEDEFLEYİN. ÇOK KANALLI PAZARLAMA YAPIN SOCIAL ADS ALICILARINIZI FACEBOOK TA HEDEFLEYİN. ÇOK KANALLI PAZARLAMA YAPIN Social Ads Social ads mevcut müşterilerinizi facebook

Detaylı

17 Haziran 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni

17 Haziran 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni 17 Haziran 2014 DenizBank Güncel Haber Bülteni Mobil RTB Harcamaları %459 Artış Gösterdi emarketer tahminlerine göre RTB harcamaları (tüm reklam çeşitleri dahil) 2018 yılında toplamda $12 milyar a ulaşacak.

Detaylı

Pazarlama İletişiminde Bütçe Yönetimi

Pazarlama İletişiminde Bütçe Yönetimi Pazarlama İletişiminde Bütçe Yönetimi Koray Ata TANIŞMA VE BEKLENTİLER Marka Yönetimi ve Grup Pazarlama İletişimi Yöneticisi Ders: Bütçe Yönetimi Konular: Temel Finans P&L Pazarlama ve Finans Hedefe göre

Detaylı

TV: Ally McBeal, The Simpsons, MTV Celebrity Death Match, Family Guy. Müzik: Ark aplan müziği, Avustralya listelerine 20. sıradan girer.

TV: Ally McBeal, The Simpsons, MTV Celebrity Death Match, Family Guy. Müzik: Ark aplan müziği, Avustralya listelerine 20. sıradan girer. VİRAL Y ı l : 1 9 9 8 Döneminde web sayfalarını süsleyen OogaChaka Baby, 98 den günümüze k a d a r b i r ç o k T V p r o g r a m ı v e p l a t f o r m l a r d a y e r a l ı r. TV: Ally McBeal, The Simpsons,

Detaylı

Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı

Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programı 19 Nisan 27 Haziran 2014 Her Cumartesi Saat 10:30 17:30 arası toplam 66 saat yapılacaktır. Program Ücreti 2250 TL + KDV (%8) Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu

Detaylı

Mobil Pazarlama 1. Hakan Arslan

Mobil Pazarlama 1. Hakan Arslan Mobil Pazarlama 1 Hakan Arslan 2010 a Bakış Mobile Year in Review 2012 Cep Telefonu... Yatmadan önce en son, (smartphone kullanıcılarının %45 i günü mobil internet kullanarak tamamlıyor) Uyandıktan sonra

Detaylı

Şirketinizin çalışma konusunu veya ürününüz ile ilgili çalışmayı MARKANIZI YÖNETMEK olarak algılıyoruz

Şirketinizin çalışma konusunu veya ürününüz ile ilgili çalışmayı MARKANIZI YÖNETMEK olarak algılıyoruz 1 ÖNSÖZ İşimiz; Kurumunuz için gerçekleştirilecek tüm kurumsal yenilenme, reklam, PR, basın ilişkileri, tanıtım materyalleri, strateji oluşturma, yeni müşteri ilişkileri ve marka yönetimi hizmetlerini

Detaylı

Satış Noktalarındaki Yeni Dijital Medya İletişim Mecranız

Satış Noktalarındaki Yeni Dijital Medya İletişim Mecranız 2016 Satış Noktalarındaki Yeni Dijital Medya İletişim Mecranız Digital Signage Nedir? Hedef kitlenizi bilgilendirme ya da davranışlarında teşvik edici değişiklik yaratmak amacıyla ses, video, grafik veya

Detaylı

İnteraktif Türkler 2009 İnteraktif Mecra Kullanım Araştırması

İnteraktif Türkler 2009 İnteraktif Mecra Kullanım Araştırması İnteraktif Türkler 2009 İnteraktif Mecra Kullanım Araştırması Türkiye nin ilk ve öncü dijital ajansı adinteractive in Türk internet kullanıcısının davranış alışkanlıklarına ışık tuttuğu araştırması İnteraktif

Detaylı

1. Aşama: Terminoloji değişimi

1. Aşama: Terminoloji değişimi 1. Aşama: Terminoloji değişimi Perakende satış yok tüketici / alışverişçi talebi (alımı) var Dağıtım sistemi tuzaklarla doludur İş başarısının ölçümü nihai taleptir Her şey talebi anlamakla başlar 2 Dağıtım

Detaylı

Görüntülü Reklamcılık neden önemlidir? Google Görüntülü Reklam Ağı. Önemlidir? MURATOLMEZ.COM

Görüntülü Reklamcılık neden önemlidir? Google Görüntülü Reklam Ağı. Önemlidir? MURATOLMEZ.COM Google Görüntülü Ağı. Görüntülü ü cılıkneden ede Önemlidir? Program. Neden çevrimiçi reklamcılık? Müşteri Satın Alma Döngüsü Neden? Doğru hedefleme seçeneklerini belirleme i i denetleme Çevrimiçi reklamcılık

Detaylı

SOSYAL MEDYADA (E) TİCARET. Ekim, 2015

SOSYAL MEDYADA (E) TİCARET. Ekim, 2015 SOSYAL MEDYADA (E) TİCARET Ekim, 2015 SOSYAL DÜNYAYA GENEL BAKIŞ Günden güne sosyal medya, bireylerin günlük rutininin bir parçası haline gelmekte ve bu bütünleşme yalnızca boş vakitleri değerlendirmek

Detaylı

Your Digital Agency in Europe. Web Tasarım & Dijital Medya Çözümleri

Your Digital Agency in Europe. Web Tasarım & Dijital Medya Çözümleri Paragon Web Tasarım & Dijital Medya Çözümleri Hakkımızda DENEYİM Rakipsiz YARATICILIK Takip edilen YENİLİKLER Biz Kimiz? ParagonTasarım dijital medya alanında hizmet veren İstanbul merkezli bir tasarım

Detaylı

MYK Medya. Banner alanları

MYK Medya. Banner alanları MYK Medya Banner alanları TELEVİDYON.COM ANASAYFA BANNERLAR ALANLARI 1. Banner alanı (728x90) Sabit günlük: $300 Dönüşümlü aylık: $4000 2. Manşet Alanı (525x290) Sabit günlük: $300 Dönüşümlü aylık: $4000

Detaylı

AJANSLAR ve MARKALAR için

AJANSLAR ve MARKALAR için AJANSLAR ve MARKALAR için Video içeriğin önemine inanan disiplinler üstü bir içerik atölyesidir. Hem Yara?cıların* Hem De Markaların YouTube Kanallarını, ROKETLiYORUZ! *YouTube daki kanal sahipleri RocketWorks,

Detaylı

İÇİNDEKİLER BÖLÜM 1 BÖLÜM 2

İÇİNDEKİLER BÖLÜM 1 BÖLÜM 2 İÇİNDEKİLER BÖLÜM 1 1. REKLAMIN TANIMI, KAPSAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ... 5 1.1. Reklamın Pazarlamadaki Yeri... 5 1.2. Reklamın Tanımı... 6 1.2.1. Üretici Açısından Reklam... 7 1.2.2. Tüketici Açısından

Detaylı

İ.Ü. AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Tanıtım Faaliyetleri Standartları Standardı

İ.Ü. AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ Tanıtım Faaliyetleri Standartları Standardı Dök. No: AUZEF-SS-2.1-10 Yayın Tarihi:30.06.2014 Rev.No:00 Rev Tarihi: Sayfa 1 / 8 1. AMAÇ... 3 2. KAPSAM... 3 3. SORUMLULAR... 3 4. TANIMLAR... 3 5. AUZEF Tanıtım Faaliyetlerin Standartları... 3 5.1.

Detaylı

Ericsson Consumer Lab - 2008 / Türkiye Sonuçları

Ericsson Consumer Lab - 2008 / Türkiye Sonuçları Ericsson Consumer Lab Türkiye Raporu 2008 Yiğit Kulabaş Ericsson Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ericsson Consumer Lab Pazar Araştırması ve Tahminleri 2008 Araştırmaları Ülke: Görüşme Sayısı: Seçki: Arjantin

Detaylı

RESICON Kimdir? Ticaret Anonim Şirketi» kuruldu.

RESICON Kimdir? Ticaret Anonim Şirketi» kuruldu. RESICON Kimdir? Özellikle konut geliştirme, pazarlama ve satış konularında hizmet vermek üzere Aybars Kızılsencer tarafından, «Resicon Gayrimenkul Pazarlama Satış ve Yatırım Geliştirme Ticaret Anonim Şirketi»

Detaylı

TR REKLAM PAZARI MECRA BAZINDA OTOMOTİV SEKTÖRÜ DEĞERLENDİRMESİ OCAK 2015 VERİLERİ

TR REKLAM PAZARI MECRA BAZINDA OTOMOTİV SEKTÖRÜ DEĞERLENDİRMESİ OCAK 2015 VERİLERİ TR REKLAM PAZARI MECRA BAZINDA OTOMOTİV SEKTÖRÜ DEĞERLENDİRMESİ OCAK 215 VERİLERİ Copyright 212 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. NIELSEN MEDYA HİZMETLERİ HAKKINDA Nielsen Medya hizmetleri

Detaylı

DİJİTAL & SOSYAL MEDYA NIN GELENEKSEL MEDYA YA GÖRE AVANTAJLARI

DİJİTAL & SOSYAL MEDYA NIN GELENEKSEL MEDYA YA GÖRE AVANTAJLARI Düzen Değişti HAMİNNE DİJİTAL MEDYA & SOSYAL AĞ PAZARLAMA Haminne, dijital medya ve sosyal ağlar üzerinde; lokal ve ulusal pazarlama çözümleri üreten, şehir hedefli yayın ve yayıncıları ile yüz binlerce

Detaylı

AYLIK VOLTAJ Mart 2015

AYLIK VOLTAJ Mart 2015 AYLIK VOLTAJ Mart 2015 Son 10 Yılda Mecra Bazında Reklam Yatırımı Milyon TL 2014 Dağılımı 17% 20% 6% 2% 1% 2% 51% TV İnternet Gazete OOH Radyo Dergi Sinema Kaynak : Reklamcılar Derneği * 2013 digital yatırımlarına

Detaylı

Ajans Sunumu İstanbul, 2015

Ajans Sunumu İstanbul, 2015 Ajans Sunumu İstanbul, 2015 Biz Kimiz? Dijital dünyanın afacanları, sorunlarınızın çözüm ortaklarıyız. Minik ofisimize sığdırdığımız kocaman dünya ile deli dolu, enerjik bir ekibiz. Tüm bu enerjimizi,

Detaylı

ONLINE DÜNYADA TERİMLER

ONLINE DÜNYADA TERİMLER ONLINE DÜNYADA TERİMLER Eskiden pazarlama çok daha kolaydı. Bir büyük fikir için çalışıp, o büyük fikri mass mecralarda yayınlanacak şekilde uygulamalarını hazırlayıp tüketicinin karşısına çıkıyorduk.

Detaylı

Q1-Q2 2011 KANAL VE SEKTÖR RAPORU

Q1-Q2 2011 KANAL VE SEKTÖR RAPORU Q1-Q2 211 KANAL VE SEKTÖR RAPORU KANAL KULLANIMLARI ÖZETĠ Bu çalışma, AGB tarafından dakika bazında raporlanan kanalların, 211 Q1-Q2 dönemine ait performansları ile sektör ve firmaların süre ve tüm kişiler

Detaylı

zevklerinizi öğrenir ve sizi seveceğiniz yerlere yönlendirir

zevklerinizi öğrenir ve sizi seveceğiniz yerlere yönlendirir Deniz Kahraman zevklerinizi öğrenir ve sizi seveceğiniz yerlere yönlendirir yakınınızdaki kişilerle iletişime geçip buluşabileceğiniz en kolay yol Kişiselleştirilmiş Yerel Arama İletişim & Etkinlikler

Detaylı

Offline Veri Nasıl Toplanmalı?

Offline Veri Nasıl Toplanmalı? Offline Veri Nasıl Toplanmalı? Offline ve Online Pazarlama nerelerde birleşebilir? Burada yayınlanan notların tüm hakları Emarsys e aittir. İzin almadan ve kaynak gösterilmeden kullanılamaz, çoğaltılamaz

Detaylı

Pazarlama Otomasyonu Kullanırken Unutulmaması Gereken 5 Nokta

Pazarlama Otomasyonu Kullanırken Unutulmaması Gereken 5 Nokta f Pazarlama Otomasyonu Kullanırken Unutulmaması Gereken 5 Nokta Reklamın satmadığı dönemlere çoktan girdik. Markalar satış ve pazarlama stratejilerini bunun üzerine kurduğu, odaklandırdığı devirler de

Detaylı

IRMAK HANDAN iarslanoglu@boomads.com. : @irmakhandan

IRMAK HANDAN iarslanoglu@boomads.com. : @irmakhandan IRMAK HANDAN iarslanoglu@boomads.com : @irmakhandan What s yours? Bulunduğumuz çağın ekosisteminin özünde «paylaşmak» ve «konuşmak» yer alıyor. TÜKETİCİ HİKAYELERİ HİKAYELERİN GÜCÜ NEREDEN GELİYOR? EĞLENCELİ

Detaylı

Eğitim Mh.Ahsen Sk.n:12/30 Kadıköy - İstanbul +9 (0) 216 345 AN DA +9 (0) 216 345 32 65. bilgi@anda.web.tr www.anda.web.tr

Eğitim Mh.Ahsen Sk.n:12/30 Kadıköy - İstanbul +9 (0) 216 345 AN DA +9 (0) 216 345 32 65. bilgi@anda.web.tr www.anda.web.tr Eğitim Mh.Ahsen Sk.n:12/30 Kadıköy - İstanbul +9 (0) 216 345 AN DA +9 (0) 216 345 32 65 bilgi@anda.web.tr www.anda.web.tr Anda İnteraktif Tanıtım Dosyası 1 Hakkımızda 2013 Şubat ayı itibariyle Anda İnteraktive

Detaylı

SEO ve Sosyal Medya Tanıtım Semineri SEMİNER SÜRESİ 2 SAAT BİLGİYAZAN YAZILIM EĞİTİM VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ

SEO ve Sosyal Medya Tanıtım Semineri SEMİNER SÜRESİ 2 SAAT BİLGİYAZAN YAZILIM EĞİTİM VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ SEO ve Sosyal Medya Tanıtım Semineri SEMİNER SÜRESİ 2 SAAT BİLGİYAZAN YAZILIM EĞİTİM VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ Eğitim Ücreti: Ücretsiz Eğitim Programının Amacı: SEO Sosyal Medya Dijital Pazarlama Sanatı

Detaylı

TÜRKİYE DE İŞ DÜNYASINDA ÇALIŞANLAR SOSYAL MEDYAYI NASIL KULLANIYOR?

TÜRKİYE DE İŞ DÜNYASINDA ÇALIŞANLAR SOSYAL MEDYAYI NASIL KULLANIYOR? Haziran 2010 SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMASI: TÜRKİYE DE İŞ DÜNYASINDA ÇALIŞANLAR SOSYAL MEDYAYI NASIL KULLANIYOR? Proje Koordinatörleri: İndeks Araştırma Ekibi Simge Şahin, İstanbul Bilgi Üniversitesi Giriş:

Detaylı

DİJİTAL PAZARLAMA 7 Temmuz 2010

DİJİTAL PAZARLAMA 7 Temmuz 2010 Dijital Pazarlama, Reklam ve Planlamaya Genel Bir Bakış DİJİTAL PAZARLAMA 7 Temmuz 2010 Gündem Dijital Pazarlama Internetin Evrimi Internet Ölçümleme Araştırması Dijital Reklam Dijital Planlama Sosyal

Detaylı

21. Yüzyılda Marka İzleme Araştırmaları. Yasemin Özen Gürelli Ipsos Reklam Araştırmaları Direktörü yasemin.ozen@ipsos.com

21. Yüzyılda Marka İzleme Araştırmaları. Yasemin Özen Gürelli Ipsos Reklam Araştırmaları Direktörü yasemin.ozen@ipsos.com 21. Yüzyılda Marka İzleme Araştırmaları Yasemin Özen Gürelli Ipsos Reklam Araştırmaları Direktörü yasemin.ozen@ipsos.com Neden Marka İzleme? Tüketiciler ve iletişim paradigmaları değişiyor Performans artık

Detaylı

BASIN BÜLTENİ. Tüm mecralarda ilk sırada Mobil Servis Sağlayıcıların reklamları var...

BASIN BÜLTENİ. Tüm mecralarda ilk sırada Mobil Servis Sağlayıcıların reklamları var... BASIN BÜLTENİ Hitay Yatırım Holding firmalarından Türkiye nin en büyük online araştırma şirketi DORinsight tarafından yapılan Reklam Bilinirliği Araştırması tamamlandı. Araştırmada 18 yaş üzeri tüketicilerin

Detaylı

Medya Paylaşım Toplantıları 15

Medya Paylaşım Toplantıları 15 Medya Paylaşım Toplantıları 15 Gündemdeki Konular Reklam Yatırımları - Metodoloji - 2013 Reklam Yatırımları ve Analizler Gündemdeki Konular Reklamcılar Derneği 30. Yılı Reklamcılar Derneği kuruluşundan

Detaylı

PAZARLAMA İLETİŞİMİ (PZL304U)

PAZARLAMA İLETİŞİMİ (PZL304U) DİKKATİNİZE: BURADA SADECE ÖZETİN İLK ÜNİTESİ SİZE ÖRNEK OLARAK GÖSTERİLMİŞTİR. ÖZETİN TAMAMININ KAÇ SAYFA OLDUĞUNU ÜNİTELERİ İÇİNDEKİLER BÖLÜMÜNDEN GÖREBİLİRSİNİZ. PAZARLAMA İLETİŞİMİ (PZL304U) 1 KISA

Detaylı

Digiboard Mecra Ölçüm Raporu

Digiboard Mecra Ölçüm Raporu Digiboard Mecra Ölçüm Raporu Ocak 2014 Şubat 2014 2013 Ipsos. Tüm Hakları Saklıdır. Bu dosya içeriği, Ipsos'un izni olmaksızın medya da dahil üçüncü bir kurum/kişi/medya ile paylaşılamaz. Ipsos tarafından

Detaylı

TELEVIDYON.COM. Medya Kiti

TELEVIDYON.COM. Medya Kiti TELEVIDYON.COM Medya Kiti MYK MEDYA HAKKINDA Televidyon.com adresinde şu ana kadar 9 kategorideki 27 programda 2000'in üstünde yapımın hazırlanması, çekimi, montajı, yayını ve yönetimini gerçekleştirdik.

Detaylı

Google Görüntülü Reklam Ağı.Hedefleme

Google Görüntülü Reklam Ağı.Hedefleme Google Görüntülü Reklam Ağı.Hedefleme seçenekleri. Hedefleme seçeneğiniz. Google Görüntülü Reklam Ağı Nedir? (GDN), reklamlarınızı yerleştirebileceğiniz reklam alanlarına sahip web sitesi ağıdır, ilgi

Detaylı

KANAL VE SEKTÖR RAPORU Ocak Aralık 2010

KANAL VE SEKTÖR RAPORU Ocak Aralık 2010 KANAL VE SEKTÖR RAPORU Ocak Aralık 21 KANAL KULLANIMLARI ÖZETĠ Bu çalışmada, Ocak - Aralık 21 döneminde Nielsen tarafından dakika bazında raporlanan 8 ana kanalın, tüm kişiler hedef kitlesinde, aylık TV

Detaylı

ÖZGEÇMİŞ VE ESERLER LİSTESİ. Unvanı: Prof. Dr. Tel: (0532) 3771375

ÖZGEÇMİŞ VE ESERLER LİSTESİ. Unvanı: Prof. Dr. Tel: (0532) 3771375 Adı Soyadı: İZZET BOZKURT ÖZGEÇMİŞ VE ESERLER LİSTESİ Unvanı: Prof. Dr. Tel: (0532) 3771375 Doğum Tarihi: 23.07.1966 izzet.bozkurt@gmail.com Derece Bölüm/Program Üniversite Yıl Lisans Gazetecilik ve Halkla

Detaylı

2008/2 Sayılı Tebliğin 4 üncü ve 5 inci Maddeleri Kapsamında Değerlendirilen Tanıtım Faaliyetleri Şunlardır:

2008/2 Sayılı Tebliğin 4 üncü ve 5 inci Maddeleri Kapsamında Değerlendirilen Tanıtım Faaliyetleri Şunlardır: Ek 1 2008/2 Sayılı Tebliğin 4 üncü ve 5 inci Maddeleri Kapsamında Değerlendirilen Tanıtım Faaliyetleri Şunlardır: TV TV reklamları TV reklam yayın telifi TV reklam videolarının ülke bazlı adaptasyonu TV

Detaylı

I. Bölüm REKLAM(CILIK) Advertising. Doç. Dr. Olgun Kitapcı

I. Bölüm REKLAM(CILIK) Advertising. Doç. Dr. Olgun Kitapcı I. Bölüm REKLAM(CILIK) Advertising Doç. Dr. Olgun Kitapcı Akdeniz Üniversitesi, Pazarlama Bölümü 1 Reklama maruz kaldığınız mecralar (TV, Radyo, Gazete, Dergi, Sosyal Medya v.s.) En son ne zaman bir reklamdan

Detaylı

Dijital Pazarlama Planı

Dijital Pazarlama Planı 2015 için güncellendi 2015 Dijital Pazarlama Planı Değişen pazarlama kurallarını yakından takip eden markalar, internet pazarlama çabalarını kalıcı kılmak ve elde ettikleri sonuçları takip etmek için uğraşmaktadır.

Detaylı

Şifa Niyetine İnternet

Şifa Niyetine İnternet Şifa Niyetine İnternet 18 Eylül 2013, İSTANBUL Digital Health Summit 2013 Dr. Sertaç Doğanay 1 Dr. Sertaç Doğanay Dr. Sertaç Doğanay 2 Dr. Sertaç Doğanay Türkiye Sağlık & İlaç Sektörünün Sosyal Medya ve

Detaylı

T.C AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AB YOLUNDA GENÇ İLETİŞİMCİLER YARIŞMASI YARIŞMAYA İLİŞKİN KURALLAR

T.C AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AB YOLUNDA GENÇ İLETİŞİMCİLER YARIŞMASI YARIŞMAYA İLİŞKİN KURALLAR 1 T.C AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AB YOLUNDA GENÇ İLETİŞİMCİLER YARIŞMASI YARIŞMAYA İLİŞKİN KURALLAR (T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı internet adresinde duyuru ve gerekli tüm bilgiler yer almaktadır. www.ab.gov.tr)

Detaylı

Çalışma şeklimizle fark yaratıyorum!

Çalışma şeklimizle fark yaratıyorum! Merhabalar Ben Uğur Şeşen. Yılların deneyimi ile bütünleştirdiğim çalışmalarımda Zeki Triko,Fujitsu ve Bilgitaş gibi büyük firmaların bilişim mutfaklarında yer aldım. Gelişen bilişim sektörü ile beraber

Detaylı

İÇİNDEKİLER. 1... Teknik veriler 2... Dergi profili 3... ½ milyon okuyucu 4... Erişim alanı : Ülke geneli

İÇİNDEKİLER. 1... Teknik veriler 2... Dergi profili 3... ½ milyon okuyucu 4... Erişim alanı : Ülke geneli MEDYA VERİLERİ 2015 İÇİNDEKİLER 1... Teknik veriler 2... Dergi profili 3... ½ milyon okuyucu 4... Erişim alanı : Ülke geneli 5... Hedef kitle : Türk okuyucu 6... Almanya da yaşayan Türk nüfusu 7... Sayıca

Detaylı

E-ticarette finans. Hakan Orhun ETİD Yönetim Kurulu Başkanı

E-ticarette finans. Hakan Orhun ETİD Yönetim Kurulu Başkanı E-ticarette finans Hakan Orhun ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Eğitim Programı Dünyada eticaret Türkiye de ticaret ve ETİD Eticaret iş modelleri Eticaret süreçleri Eticaret iş planı modeli Eticaret finansal

Detaylı

Q1-Q2-Q3 2011 KANAL VE SEKTÖR RAPORU

Q1-Q2-Q3 2011 KANAL VE SEKTÖR RAPORU Q1-Q2-Q3 211 KANAL VE SEKTÖR RAPORU KANAL KULLANIMLARI ÖZETİ Bu çalışma, AGB tarafından dakika bazında raporlanan kanalların, 211 Q1-Q2-Q3 dönemine ait performansları ile sektör ve firmaların süre ve tüm

Detaylı

TUTUNDURMA PAZARLAMA İLETİŞİM MODELİ 09.05.2013

TUTUNDURMA PAZARLAMA İLETİŞİM MODELİ 09.05.2013 TUTUNDURMA PAZARLAMA İLETİŞİM MODELİ Tutundurma, mal ya da hizmetleri satışını arttırabilmek için, alıcıları satın almaya ikna edebilmeye yönelik satıcı tarafından başlatılan tüm çabaların koordinasyonu

Detaylı

TURQUALITY DESTEKLERİ

TURQUALITY DESTEKLERİ TURQUALITY DESTEKLERİ PROGROUP, Dünyanın En Güvenilir Danışmanlık ve Eğitim Markasıdır Faydalı Model, Endüstriyel Tasarım, Marka Tesciline İlişkin Harcamalar Yurtdışında tescil ettirilmesine ilişkin bütün

Detaylı