SANAL DÜNYALARDA KİMLİK OLUŞTURMA; SOSYOLOJİK VE KÜLTÜREL YÖNDEN BAKIŞ

Benzer belgeler
SDEP: Sanal Dünyalarda Etik

T.C. SAKARYA ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ MATEMATİK BÖLÜMÜ DIŞ PAYDAŞ ANKET FORMU Google Formlar

Kasım/Aralık fındığın başkenti. kirazın anavatanı

Türkçe Ulusal Derlemi Sözcük Sıklıkları (ilk 1000)

SANAL DÜNYALARDA ÖĞRENME YÖNTEMLERİ

Proje 2: Sınıf Temelli Grup Rehberliği Uygulaması. Uygulama Raporu

İTEC Ankara Çalıştay Öğretmen Değerlendirmeleri. Bu Çalıştay size neler kazandırdı? Bu Çalıştayda neler yapıldı?

Koçluk Sürecini Amaçlara ve Sonuçlara Göre Yönetir. R. ŞAFAK KEKLİK


RAPOR ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRME ANKETİ BULGULARI

Deneyimlerimden bahsetmiş ve bir ipad edindiğimi yazmıştım. Bu yazımda ise, 2 haftalık ipad deneyimlerinden bahsetmeye gayret göstereceğim.

İlkokul Eğitim Koordinatörü TÜRKÇE

ANKET SONUÇLARI. Anket -1 Lise Öğrencileri anketi.

Sorgulama Hatları: Değerli Velilerimiz,

Kızla İlk Buluşmada Nasıl Sohbet Edilir? Hızlı Bağ Kurma Teknikleri


İnsanı Okumayı Bilir. R. ŞAFAK KEKLİK

3. SINIF PYP VELİ BÜLTENİ (8 Eylül Ekim 2014 )

3. SINIF PYP VELİ BÜLTENİ (07 Eylül-16 Ekim 2015 )

:48 FİLİZ ESEN-BİROL BAŞARAN

Bekar Evli Boşanmış Eşi ölmüş Diğer. İlkokul Ortaokul Lise Yüksekokul Fakülte Yüksek Lisans


Zeynep in Günlüğü. Hikaye Yazarı Sevinç DOĞAN ( Türkçe Öğretmeni ) Fatma BAŞA. Kapak Tasarımı ve Sayfa Tasarımı Ahmet ŞAMLI

KOCAELİ 1. ÜNİVERSİTE TANITIM FUARI VE KARİYER GÜNLERİ FİNAL RAPORU

BULUNDUĞUMUZ MEKÂN VE ZAMAN

Tarih:. Yer:. Katılımcı numarası:... Sosyolinguistik Görüşme 1) İsim:.. Cinsiyet: Meslek:.. Doğum tarihiniz:.. Yaşınız:.. Milliyetiniz:.

ÜRÜN KATEGORİSİYLE İLGİLİ:

Conceptos aprendidos a través de experimentos con la creación de contenido de realidad virtual

Biz beyaz yakalılarız. Günümüzün çoğu plazalarda geçer. 9-6, 9-9, bazen de ne kadar giderse o kadar çalışırız. Adımız aynı zamanda kimliğimiz.

ANASINIFI PYP VELİ BÜLTENİ. (07 Aralık Ocak 2016)

03 Temmuz, 2015 Ömer ASAR Çankırı Karatekin Üniversitesi MYO Mekatronik Programı Öğrencisi

ÖĞRENEN LİDER ÖĞRETMEN EĞİTİM PROGRAMI 2014 YILI ÖLÇME DEĞERLENDİRME RAPORU

RAPOR ÖĞRETİM ÜYELERİNİ DEĞERLENDİRME ANKETİ BULGULARI

Sayın Başkanım, Sayın Müdürüm, Protokolümüzün Değerli Mensupları, Çok kıymetli Hocalarım, Değerli Öğrenci Arkadaşlarım, Velilerimiz

İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK DEĞERLENDİRME VE KALİTE GELİŞTİRME ÇALIŞMA KOMİSYONU TOPLANTISI

3. SINIFLAR PYP VELİ BÜLTENİ DÜNYANIN İŞLEYİŞİ. (10 Şubat - 21 Mart 2014)

Aç l fl Vural Öger Çok değerli misafirler, Konrad-Adenauer vakfının 23 senedir yapmış olduğu bu gazetecilik seminerinde son senesinde bizim de k

* Kuruluşunuzun Adı. 1) STK ya İLİŞKİN BİLGİLER 2) 1. BAĞLANTI KİŞİSİNE İLİŞKİN BİLGİLER. Page 1

İÇİNDEKİLER TOPLANTIYA BAŞLARKEN.2 DEĞERLENDİRME HAKKINDA BİLGİLENDİRME..3 DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN ADIMLARI..5 ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER 6

Hilmi Hoca mızın Ardından

1. SINIFLAR PYP VELİ BÜLTENİ (07 Aralık Ocak 2016)

Dijital Voltaj. Aralık 2017

DÜZEY B1 Avrupa Konseyi Ortak Dil Ölçütleri Çerçevesinde BÖLÜM 4 SINAV GÖREVLİSİNİN KİTAPÇIĞI. Dönem Kasım 2009 DİKKAT

ÜNİVERSİTEMİZ ÖĞRENCİLERİNE ÜST DÜZEY OLANAKLAR SAĞLIYOR

İletişimin Öğeleri SINIFTA İLETİŞİM SÜRECİ İletişim Kavramı Kişilerarası duygu, düşünce ve bilgi alışverişidir.

1. SINIFLAR PYP VELİ BÜLTENİ (08 Aralık Ocak 2015 )

SRA Versiyon Şubat 2001

Dünyanın hareketlerinin yaşam üzerine etkisi vardır.

3. SINIF PYP VELİ BÜLTENİ. (13 Şubat- 24 Mart 2017)

Rollerimiz, toplumdaki sistemlerin işlemesini sağlar.


Halk arasında "Ufak atta civcivler yesin" diye bir deyim var. İşte bu söz aşağıdaki röportaja cuk oturmuş.

Hoş geldiniz. Twinspace Kılavuzu. Bu kılavuz, TwinSpace de yeni olan Öğretmen Yöneticiler tarafından kullanılmak üzere tasarlanmıştır.

Yaşam alanları ihtiyaca ve koşullara göre değişiklik. gösterir. BULUNDUĞUMUZ MEKÂN VE ZAMAN

Neler Kazandirir? Oncelikle, su anda elinizde olan telefon, faks, telesekreter gibi cihazlarin hepsini kullanabilirsiniz. Yani, eski, klasik, analog

LanguageCert AÜ TÖMER B2 TürkYet (Konuşma) Örnek Sınav 1

Yaptığım şey çok acayip bir sır da değildi aslında. Çok basit ama çoğu kişinin ihmal ettiği bir şeyi yaptım: Kitap okudum.

Mobil Kullanılabilirlik ve Kullanıcı Deneyimi Eğitimi

BULUNDUĞUMUZ MEKÂN ve ZAMAN

KPSS'de çok konuşulan 'vitamin' sorusu ve çözümü

Diğer: Diğer:... Diğer:...

1. SINIF PYP VELİ BÜLTENİ ( 18 Aralık 09 Şubat 2018 )

AVRUPA ÇEVRİMİÇİ ÇOCUKLAR (EU KIDS ONLINE) PROJESİ ve SONUÇLAR

14. ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ KONGRESİ

Sosyolinguistik Görüşme. 1) İsim:.. Cinsiyet: Meslek:.. Doğum Tarihiniz:.. Yaşınız:. Milliyetiniz:.

ABLA KARDEŞ Gerçek bir hikayeden alınmıştır.

The European Social Survey

ESAM [Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi] I. Dünya Savaşı nın 100. Yıldönümü Uluslararası Sempozyumu

Ortak Dersler Sanal Sınıf Sistemi Kullanım Kılavuzu

Kapanış ve Değerlendirme Toplantısı

Ürünü tüketmesini/satın almasını/kullanmasını ne tetikledi?

Konu: Bilgi Paylaşım Araçları. Aydın MUTLU İstanbul

Herkese Bangkok tan merhabalar,

Kullanılabilirlik ve Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Eğitimi

PROJE: WEBWISE PARENTS (WEB UZMANI EBEVEYNLER) EBEVEYNLER İÇİN ANKET

Nasuh Mitap ı Ankara dan tanırım. Kendisi hakkında bir şey yazmayacağım.

2. SINIFLAR PYP VELİ BÜLTENİ (18 Ocak-11 Mart 2016 )

TÜRKİYE DE İŞ DÜNYASINDA ÇALIŞANLAR SOSYAL MEDYAYI NASIL KULLANIYOR?

BULUNDUĞUMUZ MEKAN VE ZAMAN

geliştirmemize yardımcı olur.

BASIN BÜLTENİ. Tatmin olmadı lar...

Öğrencilerin çektiği fotokopiye yasal formül şart!

KULLANICI DENEYİMİ ARAŞTIRMASI

2. SINIFLAR PYP VELİ BÜLTENİ (13 Şubat- 24 Mart 2017)

3. SINIF PYP VELİ BÜLTENİ (18 Ocak Mart 2016)

Siber Akademi Eğitim Portalı

1 Alanında bilgili ve yetkin olduğu belli oluyordu Öğretmeye ilgili ve istekliydi

2. En başarılı olduğunuzu düşündüğünüz dersler hangileri? 3. En başarısız olduğunuzu düşündüğünüz dersler hangileri?...

EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI İLKOKUL BÜLTENİ

Yetersiz Şifre Politikasının Sonuçları

SAÜ Fizik Bölümü Mezunları Anketi


The European Social Survey

Onceki izlenimdeki sevgi titresimleri sevgili Ugurcan'in izleniminde devam ediyor...

UYGULAMA 1 1. Aşama Şimdi bir öykü okuyacağım, bakalım bu öykü neler anlatıyor?

O sabah minik kuşların sesleriyle uyandı Melek. Yatağından kalktı ve pencereden dışarıya baktı. Hava çok güzeldi. Güneşin ışıkları Melek e sevinç

BULUNDUĞUMUZ MEKAN VE ZAMAN

Virtualization. VMware vcenter Server Yapılandırılması

GENÇLER ARASINDA İNTERNET BAĞIMLILIĞI FARKINDA MIYIZ?

Transkript:

SANAL DÜNYALARDA KİMLİK OLUŞTURMA; SOSYOLOJİK VE KÜLTÜREL YÖNDEN BAKIŞ Levent (levvent): selam ouysal: merhaba arkadaşlar ulas (gmkiio): ömer hocam merhabalar SevilOrhan: hosgeldınız ouysal: bugün levent hocamızda katılıyor Levent (levvent): hoşbulduk SevilOrhan: super hosgeldınız levent hocam ouysal: merhabalar ulaş hocam merhabalar sevil hocam ulas (gmkiio): hoşgeldiniz SevilOrhan: sızı tanımamız mumkun mu acaba Levent (levvent): ne yapacağımızı ne için toplandığımızı bilmiyorum ama pek Levent (levvent): umarım katkım olur SevilOrhan: aramızda yenı arkadasları gormek guzel ulas (gmkiio): burda olmanız bile yeter hocam sağolun Levent (levvent): anadolu böte de görev yapıyorum ben de ömer hocanız gibi SevilOrhan: ben kısaca bılgılendırırım sımdı hocam Levent (levvent): tamam sevil teşekkür ederim SevilOrhan: SDEP sanal dunyalar egıtımcıler platformu ouysal: arkadaşlar bana 5 dak izin. bir arkadaşım geldi şehir dışından onu alıp geleyim hemen SevilOrhan: her hafta duzenlı olarak egıtımcılerı burada bır araya getırıp Levent (levvent): :)) klasik ömer işte SevilOrhan: bellı temalar uzerınden beyın fırtanası yapıyorz SevilOrhan: deneyımlerımızı paylasıyoruz SevilOrhan: ömer hocamız bıraz bahsetmıstır belkı Levent (levvent): pek konuşma fırsatımız olmadı bu konuda SevilOrhan: facebooktakı grubumuzdan da etkınlıklerımızı SevilOrhan: paylasıyoruz SevilOrhan: aynızamanda wordpress uzerınden de konusulanları yayınlıyoruz ulas (gmkiio): Bu arada Rıdvan hoca bugün yok mu? SevilOrhan: aslında benı bılgılendırmedı bu konuda SevilOrhan: gelemeyecek olsa muhakkak soylerdı SevilOrhan: yetısıcektır sanırım SevilOrhan: levent hocam SevilOrhan: bu haftanın temasını vermeden SevilOrhan: sızın calısma alanlarınızı ogrenelım ıstersenız SevilOrhan: sonrasında bızde kendımızı kısaca tanıtalım sızın ıcın Levent (levvent): ben aslında daha çok teknik konularla ilgileniyorum bu aralar Levent (levvent): yeni web teknolojileri üzerine çalışıyorum Levent (levvent): web tabanlı öğrenme v.s. ulas (gmkiio): hım güzelmiş hocam SevilOrhan: yuksek lısans veya doktora SevilOrhan: hangı surectesınız hocam Levent (levvent): doktoramı geçen sene bitirdim SevilOrhan: super

SevilOrhan: :d ulas (gmkiio): geçmiş olsun ulas (gmkiio): :) Levent (levvent): teşekkürler Levent (levvent): darısı başınıza :) SevilOrhan: ıns hocam :d ulas (gmkiio): umarım sağolun SevilOrhan: bende kendımden kısaca bahsedeyım ıstersenız Levent (levvent): gerçi ulaş hocamın bilmiyorum Levent (levvent): hangi süreçte olduğunu ulas (gmkiio): şimdi bahsederim hocam Levent (levvent): evet sevinirim SevilOrhan: arastırma gorevlısı yuksek lısans SevilOrhan: usak unıversıtesı SevilOrhan: tez asamasındayım hocam SevilOrhan: ulas hocamla ege bote de yuksek lısans goruyorum ulas (gmkiio): Ben ege üniversitesinde yüksek lisans yapıyorum. MEB'de de bilgisayar öğretmeniyim. Tez uygulamamı yeni bitirdim ulas (gmkiio): verileri yazım vb.. işler kaldı SevilOrhan: tebrık ederım ulas hocam darısı yazıp bıtırmeye :D Levent (levvent): ışık görünmüş yani Levent (levvent): bundan sonrası daha kolay Levent (levvent): inş sıkıntısız bitirirsiniz ulas (gmkiio): tezimde de ingilizce speaking in second life ortamında uygulamasına baktım ulas (gmkiio): evet oldukça zordu uygulama kısmı SevilOrhan: sanal dunyalar konusunda daha once deneyım yasadınız mı levent hocam yoksa ılk gırısınız mı Levent (levvent): çok güzel konu Levent (levvent): pek sayılmaz ulas (gmkiio): sizin tezleriniz hangi konular üzerine levent hocam? Levent (levvent): bi kaç yıl önce second life a girip biraz gezinip çıkmıştım ulas (gmkiio): çalışmalarınız ayrıca? Levent (levvent): ama mmorpg oynadım bayaa sayılırsa :) Levent (levvent): tezimde Levent (levvent): görme engellilerin eğitiminde kullanılmak üzere Levent (levvent): bi ses ile görme sistemi geliştirdim Levent (levvent): sesin frekans, genlik v.s özelliklerini kullanarak ulas (gmkiio): mmorpg candır :) Levent (levvent): iki boyutlu şekillerin konum biçim gibi özelliklerini ifade ettik Levent (levvent): ewt SevilOrhan: mmorpg ilk kez duyuyorum SevilOrhan: 3D sanal bır ortam mı ulas (gmkiio): oldukça teknik duruyor levent hocam SevilOrhan: second life gibi Levent (levvent): massively multiplayer online role playing game SevilOrhan: ok. anladım sımdı Levent (levvent): ewt second life ın oyun ağırlıklı versiyonu ulas (gmkiio): multiplayer diye kısaltırlar ya onlar sevil hocam

Levent (levvent): world of warcrafft dersem netleşir sanırım :) ulas (gmkiio): siz bilgisayara mühendisliği mezunu musunuz levent hocam? SevilOrhan: :) SevilOrhan: kesınlıkle Levent (levvent): hayır Levent (levvent): linsansım böte Levent (levvent): yüksek lisans bilg müh de ama SevilOrhan: teknıkte oldukca kendınızı gelıstırmıssınız sanırım :D Levent (levvent): bilişim diye bi program Levent (levvent): "oldukça" sayılmasa da.. :) SevilOrhan: anladım hocam SevilOrhan: umarım ortamımızı sevmıssınızdır Levent (levvent): çok sevdim :) SevilOrhan: SL teknık ozellıkler bakımından daha rahat bır program ulas (gmkiio): evet ulas (gmkiio): rahattır Levent (levvent): evt SevilOrhan: isterseniz bu haftaki temamıza geçelim Levent (levvent): gerçi arayüze alışmak biraz zaman alıcak galiba SevilOrhan: şayet ömer hocamız da donduyse aramıza Levent (levvent): evt ben hazırım SevilOrhan: rıdvan hocamızın ısı cıktı sanırım SevilOrhan: bu haftamızın teması sanal dunyalarda kımlık olusturma ulas (gmkiio): avatarlar vb.. mi? SevilOrhan: sosyolojik ve kulturel yonden bakıs SevilOrhan: evet kesınlıkle ulas (gmkiio): hım SevilOrhan: sanal dunyalarda bır avatarın arkasında gercek bır kımlık nasıl olusturulur SevilOrhan: bu konuda sosyal ve kulturel deneyımlerınız nelerdır SevilOrhan: bunlar uzerınde duralım ıstedık SevilOrhan: aslında rıdvan hocamızın ulaşa soruları vardı bu konuda ancak SevilOrhan: fırsat olamayacak sanırım ulas (gmkiio): sevil hocam bildiklerini sorabilrsin ulas (gmkiio): hatırladıklarnı ya da SevilOrhan: malesef bahsetmedık konudan SevilOrhan: ancak calısman dolayısyla SevilOrhan: bu konuda bıze guzel fıkırler verebılırsın dıe dusunuyorum bende ulas (gmkiio): avatarlar konusunda literatürde çok araştırma yapmadım hani dikkatimi çekmedi ulas (gmkiio): ama şundan bahsedebilirim ulas (gmkiio): uygulamam bittikten sonra perşembe ve pazartesi günleri ulas (gmkiio): toplamda 8 öğrenci ile görüşme yaptım ulas (gmkiio): nitel ağırlıklı sorular vardı ulas (gmkiio): burada haliyle avatarlarla ilgili de sorular vardı ouysal: geldim SevilOrhan: hosgeldınız hocam :D ulas (gmkiio): bunları analiz etmedim ses kaydı yaptım isterseniz oradaki izlenimlerimi paylaşayım ouysal: :D SevilOrhan: guzel olabılır ulas hocam senı dınleyelım

ulas (gmkiio): hızlı bir abanız var sanırım ömer hocam :) SevilOrhan: sanal dunyalarda ogrencılerın kımlık olusturma surecı de bunların bır parcası olacaktır ulas (gmkiio): tamam o zaman sorulardan ve cevaplardan kısaca bahsedeyim sizlere ulas (gmkiio): sorunun biri oldukça geniş ve açık uçlu idi ulas (gmkiio): "avatarlar hakkında ne düşünüyorsunuz" ulas (gmkiio): bu konuda görüşme yaptıysanız biliyorsunuzdur belki öğrencilerin bazıları herşeyi anlatırken bazılar konuşmadı bile ulas (gmkiio): onlara kendi avatarlarını nasıl seçtiklerini arkadaşlarının yada çevrelerinde gördükleri avatarların ulas (gmkiio): giyim kuşam ve genel görünüşlerini sordum arada ulas (gmkiio): genel izlenimim şu oldu ulas (gmkiio): insanların çoğu kendilerine benzeyen avatarlar seçiyor ulas (gmkiio): sl da ne kadar dururlarsa da o kadar detaya giriyorlar ulas (gmkiio): çok az sl a giren öğrencilerin genelde cevapları SevilOrhan: gerçek kimliklerini vermek istiyorlar yani ulas (gmkiio): hocam ilk girdim sonra seçtim öyle kaldı ulas (gmkiio): şeklinde ve ona yakın oldu ulas (gmkiio): ama sadece benim ders oturumlarım değil bunların dışında girip başka yerlere bakanlar ulas (gmkiio): genelde avatarlarına aksesuarlar ulas (gmkiio): giysiler falan da almıştı ulas (gmkiio): he şu da var genelde kızlar kendilerini pek gerçek hayattaki gibi göstermiyorlar :) ulas (gmkiio): biraz kilolu bir öğrencimiz benim avatarım bana benzemiyoru mesela inceydi çok dedi gülerek :) SevilOrhan: :) ulas (gmkiio): diğer biri saçını pembe yapmıştı ouysal: :)) ulas (gmkiio): erkeklerin direk ilgisini çekmiş :) SevilOrhan: ancak ortamda kendılerı hakkında bılgıler de verıyorlar sanırım ulas (gmkiio): ama erkeklerin genelde söylediği de gerçek hayatta giyim kuşama ilgili olan kızların ulas (gmkiio): sl da da aynı şekilde oldukları yönündeydi :) SevilOrhan: evet bu bana da uyuyor :D SevilOrhan: sadece burada gıyınmek bıraz zaman alıyor tarz yapmakta :D ulas (gmkiio): :D ouysal: 4 haftadır aynı giysiler. Allahtan kirlenmiyor :) ulas (gmkiio): bizimki yabancı dil eğitim adasıydı ama yine de dil öğrenmek için de olsa etrafta yabancılar vardı ve onlara hoş görünme çabası da olabilir ulas (gmkiio): aynen ömer hocam :) ulas (gmkiio): ben de girdiğimden beri 2. avatarım sanırım gerçi arada uzay giysileri giydiğim de oldu :) SevilOrhan: peki geleneksel ızler tasıyan ya da kulturel aksesuar SevilOrhan: gıbı tarzlarla karsılastınız mı hıc ulas (gmkiio): o tür avatarlarla genelde şehirlerin olduğu yerlerde karşılaştım ulas (gmkiio): çinin mi ne bir şehrini yapmışlar ulas (gmkiio): orada vardı öyle giyinenler sanırım SevilOrhan: SL oyle buyuk bır platform kı her ulkeden ınsanlar kendı kulturlerını bu ortamda tanıtmak SevilOrhan: ıcın bır kımlık olusturabılıryor SevilOrhan: hosgeldınız buyrun aramıza SevilOrhan: :)

ulas (gmkiio): isim güzelmiş :) ouysal: merhaba karamurat hocam :) SevilOrhan: kesınlıkle :d Karamurathangimiz: durun bir öğreneyim hele şu olayı :) ulas (gmkiio): çantayı çıkarmanı öneririm hocam öncelikle :) Karamurathangimiz: köfte partisi var eğitimde bu arada :) Karamurathangimiz: grup çıkma üzereymiş SevilOrhan: rıdvan hocam hosgeldın ulas (gmkiio): Ömer hocam arada yazdığınız şeyi atladım kusura bakmayın öğrencilerin çoğu birbirlerini zaten tanıyordu ortamda Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): ozur dilerim arkadaslar baglanti problemi yasadim ulas (gmkiio): birbirlerini bilgi vermelerine gerek kalmadı yani SevilOrhan: konuya gırıs yaptık hocam aramıza yenı katılan hocalarımızda var bu hafta :D Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): evet gordum simdi :) ulas (gmkiio): Rıdvan hocamın bu konuda mutlaka bilgisi vardır ben sadece deneyimlerimi söyledim SevilOrhan: ulas hocam ogrencılerı ıle yaptıgı gorusmelerdekı ızlenımlerınde bahsedıyordu SevilOrhan: cok guzel ıpucları oldu bızım ıcın ulas hocam ulas (gmkiio): bir soru daha var ona da geçeriz bunu toparlayınca SevilOrhan: tesekkur ederım Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): hepiniz tekrar hosgeldiniz aramiza ve Infolit Iscghoola ulas (gmkiio): ya da söyleyeceğiniz yoksa geçeyim :) SevilOrhan: devam edelım ulas hocam ouysal: hoşbulduk Rıdvan Hocam ulas (gmkiio): tabi SevilOrhan: konuyu dagıtmadan ulas (gmkiio): diğer sorum şöyleydi ulas (gmkiio): "avatarların konuşmaları size gerçeklik duygusu kattı mı?" ulas (gmkiio): bu soruya farklı cevaplar geldi SevilOrhan: super bır soru :D ulas (gmkiio): öğrencilerin bir kısmı arkadaşlarının seslerini oturdukları yerden duyduklarında onlarla konuşurmuş gibi gerçekten oradaymış gibi hisseettiklerini söyledi ulas (gmkiio): ve bir kısmı da ulas (gmkiio): zamanla duydukları sesleri avatarlarla özdeşleştirdiklerini ulas (gmkiio): ve o avatarları gördükçe avataların sahiplerinin isimlerini görmeden akıllarına geldiklerini söyledi ki bu gerçek hayattakinin bire bir aynısı durum oluyor SevilOrhan: farklı yaklasmıslar konuya Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): ulas hocam peki SL'ta birbirleriyle arkadas oldular mi birbirlerini eklediler mi? ulas (gmkiio): hocam tabi oldular sürekli birbirlerine de yardımcı oldular hatta ulas (gmkiio): sorunları nasıl çözdünüz diye bir soru vardı ulas (gmkiio): orada birbirimizle diye çok cevap verildi ulas (gmkiio): hani ben sadece 1-2 öğrenciye bakarken ulas (gmkiio): o sırada biri diğerine diyor işte mikrofonunun sesi yüksek ulas (gmkiio): hoparlarü aç vb... ulas (gmkiio): grafik ayarlarını yap gibi SevilOrhan: bu şekilde kime yardım edilecek kim yardım edebilecek tanımısta oluyorlar ulas (gmkiio): mimiklerden bahsedenler oldu. ben mimik yapmayı göstermemiştim. avatarların sabit durması mimik yapamamaları sadece ağızlarını oynatmları da bazılarına yapay gelmiş

Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): ozur dilerim tekrar soruluyorsa fakat ogrencilerin hepsi insan gorunumlu avatarlari mi tercih ettiler yoksa insan olmayan animasyon figurlerde olusturdular mi? Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): merak ettim ulas (gmkiio): vampirler vardı :) ulas (gmkiio): 2 vampirimiz vardı ulas (gmkiio): onlar da gayet iyi öğrencilerdi ulas (gmkiio): yok hocam ilk defa soruluyor herşey ulas (gmkiio): hocamız da robottu :) SevilOrhan: bu avatarları secme nedenlerını sordunuz mu hocam ulas (gmkiio): direk soru olarak sormadım ulas (gmkiio): arada bazıları bahsetti ulas (gmkiio): hoşuma gitti seçtim öylesine seçtim gibi Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): ve yaptiklari akitviteye yada birbirleriyle iletisimde etkisi oldu mu? ulas (gmkiio): avatarların mı rıdvan hocam? Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): evet Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): yani ogrencilerin arsinda bu konuda iletisim oldu mu neden vampir avatar sectiklerine dair ulas (gmkiio): yok sormadım açıkçası böyle bir soru neden seçtiniz diye ulas (gmkiio): ama etkinliklerde ouysal: özellikle iletişim alanında farklılıklar gözlenebileceğini düşünüyorum ulas (gmkiio): hiçbir artı ya da eksi yanını görmedim Karamurathangimiz: BÖTE den özgür hocanın bir çalışması var. ulas (gmkiio): genel olarak iletişimsizlik zaten vardı ömer hocam :) Karamurathangimiz: Doktora teziyle ilgili. Karamurathangimiz: Yüz yüze iletişim ile sanal ortamda avatarlar arkasında gerçekleştirilen iletişimin paralel olduğu bulgusu çıktı ortaya. Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): bizim gecen donem 40 ogrencilerimizden robot yada arac avatar secenler oldu 3 yada 4 tane ulas (gmkiio): öğrenciler birbirlerinden çok hocayla konuştu ulas (gmkiio): enteresan bir çalışma gibi Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): yanlis hatirlamiyorsam 2 ogrencimizde kopek avatar olusturmustu :) Karamurathangimiz: Yüz yüze ve çevrimiçi davranışlar benzeşebiliyor yani ulas (gmkiio): ses tonu ele veriyor gördüğüm kadarıyla ben görüşme yaparken öğrenciyi önceden görmemiştim direk bu adam budur dedim :) Levent (levvent): bildiğim kadarıyla özgür hocanın çalışmasında Levent (levvent): öğrenciler gerçek kimlikleri gizli olacak şekilde katılıyorlardı ortama Karamurathangimiz: Evet Levent (levvent): takma isimler üzerinden yani ulas (gmkiio): hım Karamurathangimiz: Kimse kimsenin kullanıcı adını bilmiyordu Levent (levvent): ve öğrencilerin bir çoğu Levent (levvent): gerçekte olduğundan farklı davranmış Karamurathangimiz: Hatta Özgür Hoca ya yalvaranlar varmış başkalarının kullanıcı adını öğrenebilmek için ulas (gmkiio): bende de takma isimler vardı ama öğrenciler aynı sınıftandı genelde bu yüzden seslerinden tanıyorlardı Levent (levvent): evet

ulas (gmkiio): ov :) Karamurathangimiz: Gerçekte olduklarından farklı oldukları söylenebilir. Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): farkli cinsiyet secenler oldu mu peki? gerci aktiviteler sesli oldugu icin dusuk bir ihtimal? Karamurathangimiz: Ama yüz yüze ve çevrimiçi iletişimci biçimleri arasında ilişki var ulas (gmkiio): bizde olmadı rıdvan hocam Karamurathangimiz: Herkes kimliği gizlenince birazcık cesurlaşabilir ulas (gmkiio): he bu konuda en baştan dedim onlara istediğiniz nick ile girebilirsiniz rahat olun diye Levent (levvent): acaba tersi de olası mı? ulas (gmkiio): ama diğer bölümler ilgisiz kaldı çok böte haricinde Karamurathangimiz: Özgür Hoca şöyle bir şey demişti: Karamurathangimiz: Çevrimiçi ortamda istediği gibi tartışamayan, istediklerini söyleyemeyenler daha sonra kişisel bloglarında veryansın ediyorlarmış Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): burda yapilan bir doktora calismasi vardi. sanal dunyalarda kimlik olusturmanin dersin verimliligine etkisi, teknolojik problemlerin etkisinden daha fazla oldugunu ortaya cikarmisti Karamurathangimiz: Başarılı öğrencilerin saldırgan olduğuna dair bir çalışma bile var :) ulas (gmkiio): gizlemek daha iyi yani? ulas (gmkiio): vampirlerim başarılıydı :) Karamurathangimiz: Bence bu kültürde gizlemek güzel ulas (gmkiio): cici görünümlü kızlar oldukça vasat :) Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): acaba ogrencileri ne kadar serbest birakmak gerekiyor kimlik olusturmasinda dersle katilimlari icin SevilOrhan: dedgınız gıbı kımlık saklamak cesur kılabılır :) Levent (levvent): belki de ouysal: sonuçlar bağlamsal oluyor farklı örneklem gruplarında farklı sonuçların çıkması olasıdır. Karamurathangimiz: Bizde insanlar fikir ya da olayları değil kişileri tartışıyorlar Levent (levvent): cesur davranma kararında olanlar kimlik saklamaya meyillidir Karamurathangimiz: Fikrini beğenmediğimiz insanların kişiliklerine hakaret ediyoruz Levent (levvent): belki de Karamurathangimiz: Bu yüzden bence gizlemek daha güzel Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): mesela omer hocam bir ogrencinin yari insan yari hayvan figurunde bir avatarla derse katilmasi etik midir omer hocam? ulas (gmkiio): güzel soru Levent (levvent): yani saklama ya da açık tutma seçeneği varsa Karamurathangimiz: Ben de tişörtümü çıkarıyordum az önce az kalsın :) ouysal: İncelediğim araştırmalar çok uygun olmadığı söylüyor ulas (gmkiio): aklıma bir makalede okudğum birşey geldi. Gerçek hayatta zenci olduğu için ırkçılığa maruz kalan biri burada beyaz olup rahat edebilir yazmışlardı. Bu konuda doktora yapan iletişimde yani kuzenime sorduğumda tam tersi bu ırkçılığın daniskası demişti. Herkesi bir yöne itiyor diye ulas (gmkiio): çoğunluğa uyma zorunluluğu getiriyor farklı kişi için bu özgürlük değil demişti SevilOrhan: burada tartısılması gerekn konu pekı bu mu olmalı kısılerın avatar secımlerınden cok avatarlarını nasıl sundukları SevilOrhan: sanal dunyalarda kımlık olusturmaları ıcın SevilOrhan: onemlı deıl mıdır SevilOrhan: yanı ılla kı gercek hayatta kendılerı gıbı davranmak durumunda mı avatarlar SevilOrhan: kımlık olusturmak ıcın ouysal: SL bu konuda farklı avatarlar kullanılmasına izin veriyor

Levent (levvent): hayır bence, zaten burda konuştuğumuz "kendi kimliğini sunmak" değil "bir kimlik sunmak" SevilOrhan: sonra bırbırlerı arasındakı ıletısım de aynı sekılde Karamurathangimiz: bence mahalle baskısının entelektüel zenginliğe ket vurduğu bir kültürde kimlik gizlemek daha makul Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): sanal dunyalarda ki normlar farkli ancak gercek hayattaki kulturel ve sosyal normlar mutlaka kimlik olusturmalarda etkili oluyor Levent (levvent): ki bence farklı dinamikleri olan bir ortamda (sl gibi) farklı bir karakterin ortaya çıkması çok normal SevilOrhan: kesınlıkle SevilOrhan: katılıyorum levent hocam Levent (levvent): çok benzer şeyler yazmışız sanki rıdvan hocamla ouysal: seçim size bağlı ancak araştırma sonuçları etik açıdan daha insana benzeyen avatarlar kullanılmasını öneriyor Levent (levvent): şu önemli bir konu tabi bence Levent (levvent): böyle bir çalışmada öğrenci etkileşim kuracağı kişiyi seçerken ulas (gmkiio): daha çok iletişime geçen insanların daha çok gerçekçi avatarlar seçtikleri doğru mu acaba? Levent (levvent): o kişinin seçtiği avatarı ne derece önemsiyor mesela Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): iste bu noktada egitimciler olarak ogrencilerin avatar kimliklerini olusturmada ne kadar mudahele edilmeli bilemiyorum SevilOrhan: bunun ıcın o avatarı secmedekı paylasımları onemlı olacktır sanırım Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): yada edilmeli mi? ayni sekilde egitimcilerin kimliklerini sunmasindada dikkat etmesi gereken noktalar olacak mi ulas (gmkiio): benim çalıştığım adada öğretmenler hep öğretmene benziyordu :) ama bir tasarımcı vardı sanırım kurttu avatarı SevilOrhan: ıletısım devreye gırıyor burada SevilOrhan: ben bunun yıkılabılecegını dusunuorum ama aksını belgeleyen arastırmalar belkı vardı SevilOrhan: avatarların gorunumlerınden zıyade SevilOrhan: bır ogretmen paylasımları SevilOrhan: ıle bu kımlıgı de verebılır gıbı gelıyor bana Levent (levvent): ben görünüşün etkileşim anlamında çok önemli olduğunu düşünüyorum SevilOrhan: ıletısım kurma surecındekı etkılılıgı ulas (gmkiio): bence de etkili Levent (levvent): pek literatür okumuş değilim konunun yakınında da sayılmam ama SevilOrhan: kesınlıkle soylemek ıstedıgım de aynen bu Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): kesinlikle katiliyorum levent hocam Levent (levvent): "görünüşler" le de etkileşiyor burda insanlar SevilOrhan: ancak avatarlar bu ıletısım surecının ılerlemesı ıcın aracı ya da malzeme de SevilOrhan: olusturabılırler ulas (gmkiio): orada öğretmenlik yapan biri yapmadığı vakitlerde farklı bir avatarken yaptığı vakitlerde çok farklı bir avatardı belk bana öyle denkgeldi ama Levent (levvent): bir iddia koyabiliyor ortaya daha tek kelime yazmadan ya da söylemeden Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): mesela bizim orta dogulu bayan bir ogrencimizin basortulu avatar olmadan derslere katilmak istemedigini soylemisti Levent (levvent): şunu düşünelim mesela ulas (gmkiio): hım ulas (gmkiio): yok mu bu vardır aksesuar olarak

Levent (levvent): avatarlarımız neden giyinik? Levent (levvent): ya da biraz önce bi espri yapıldı ulas (gmkiio): second da olsa burası da bir hayat çünkü :) ouysal: etik açıdan bu önemli.gerçek dünyanın yanında alternatif bir sanal dünya oluşturmaya çalışıyoruz. SevilOrhan: gercek hayatımız buradakı profılı de etkılıyor :D Levent (levvent): bu bile avatarın önemini gösteriyor bence Karamurathangimiz: Ortamın gevşeği yine mi ben oldum :) ouysal: avatar kesinlikle önemli. Avatar sanal dünyadaki kimliğinizi yansıtıyor Levent (levvent): ewt bence avatarımız sanal dünyadaki sözsüz iletişimimiz SevilOrhan: evet avatarlarımızın gorunumunden SevilOrhan: etkılesım ve ıletısımden bahsettık ouysal: Bu nedenle kendimize uyan sanal dünyada bizi temsil edebileceğini düşündüğümünz bir avatar seçeriz. Ancak bazı kişiler daha rahat ve farklı tiplerde avattarlar da seçebiliyor. Eğitimde bireysel farklılıklar :)) SevilOrhan: farklı fıkırler SevilOrhan: sundugunuz ıcın ve yenı hocalarımızn SevilOrhan: katılımlarıyla guzel paylasımlar oldu SevilOrhan: ancak SevilOrhan: suremız bır saatlık bır zaman dılımı oldugu ıcın SevilOrhan: toplantımızı bıtırmek durumundayız SevilOrhan: eklemek ıstedıgınız son paylasımlarınız da varsa SevilOrhan: onları da alıp toplantımızı bıtırelım Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): tesekkur ederim paylasimlariniz icin cok guzel fikir paylasimlari oldu hepsine katilamasam da SevilOrhan: zamanımız dar ancak konu da oldukca genıs bır konu bu yuzden Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): cok onemli bir konuyu tartistik belki ilerleyen haftlarda tekrar tartisiriz SevilOrhan: facebook grubumuz ve blogumuz SevilOrhan: u da kullanabılırsınız Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): yeni katilan hocalarimizi bundan sonraki haftlarda da mutlaka bekliyoruz :) ulas (gmkiio): güzel oldu Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): beyin firtinalarina SevilOrhan: kesınlıkle :) Levent (levvent): elimizden geldiğince katılırız hocam Levent (levvent): benim için de güzel bir deneyim oldu Levent (levvent): teşekkür ederim davetinizi için Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): hepinizle tekrar gorusmek dilegiyle Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): iyi aksamlar diliyorum SevilOrhan: katılımınız bızı de sevındırdı devamlılıgı Karamurathangimiz: iyi akşamlar herkese SevilOrhan: belklıyoruz :) ulas (gmkiio): herkese teşekkürler ulas (gmkiio): iyi akşamlar ouysal: Haftaya sanal dünyada yeniden görüşmek üzere diyelim o zaman Levent (levvent): :) tamam sevil hocam SevilOrhan: herkese tesekkurler iyi akşamlar :)

Levent (levvent): benden de iyi akşamlar herkese Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): gorusmek uzere ouysal: hepinize de sanal dünyadan iyi geceler SevilOrhan: gorusmek uzere Levent (levvent): ben biraz sl gezeyim çok değişmiş :) Ridvan-Researcher (ridvan.atolia): alanimiz 7 gun 24 saat acik incleyebilirsiniz :) Levent (levvent): :) SevilOrhan: :) SevilOrhan: iyi eglenceler Levent (levvent): teşekkürler